Avatar billede jath08ac Forsker
29. juni 2018 - 13:48 Der er 5 kommentarer

Problemer med FOR NEXT VBA kode

Hej ,

Jeg har en Excel fil som skal løbe x antal rækker igennem i kolonne AB. Hvis der står en værdi i cellen som er forskelligt fra det input der kommer, så skal rækken slettes.

Men jeg har problemer med at få koden til at fungerer.

Håber en kan hjælpe :-)

Private Sub LoenEPOS()

    Application.ScreenUpdating = False
    MyValue = InputBox("Indtast lønperiode", "Lønperiode", "F.eks. 201806")

    ValÅr = Left(MyValue, 4)
    ValMåned = Right(MyValue, 2)

    SletFratrådte = ValMåned & "-" & ValÅr & ""  => Data kunne være: 05-2018

    Range("A1").End(xlDown).Select

    LstRowCount = ActiveCell.Row
    LstRow = LstRowCount - 1

        Range("AB1").Select

        For j = 1 To LstRow
            If IsEmpty(ActiveCell.Offset(j, 0).Range("A1").Value) = True Then
                'Skal gå videre til næste celle

            ElseIf Right(ActiveCell.Offset(j, 0).Range("A1").Value, 7) <>          SletFratrådte Then

                ActiveCell.Offset(j, 0).Range("A1").EntireRow.Delete

            End If

        Next
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2018 - 14:19 #1
Når du sletter række vil øvre grænse i din
  For j = 1 To LstRow
så ikke blive forkert. Skal du ikke regne en ny værdi ud hver gang, eller i det mindste hver gang du sletter?
Avatar billede jath08ac Forsker
29. juni 2018 - 14:36 #2
Det kan du have ret i :-) det skal ændres.

Men jeg har stadig problemer :-(
Avatar billede kabbak Professor
29. juni 2018 - 15:57 #3
Du skal slette fra bunden af, ikke oppe fra.
For j = listrow to 1 Stephanie - 1
Avatar billede kabbak Professor
29. juni 2018 - 15:58 #4
Stephanie = Step
Avatar billede Sitestory Mester
01. juli 2018 - 20:44 #5
Man kan med fordel kopiere tabellen over i et array i ét hug, lave operationerne dér og så lave den nye tabel i et nyt array, som man også indsætter i ét hug.
Det er hurtigere og nemmere. Se for eksempel https://sitestory.dk/excel_vba/slet-raekker-kriterium.htm.