Avatar billede simulu Juniormester
21. juli 2018 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sum på x antal ark

Hej
Jeg bliver nød til at bede om hjælp igen.....

Jeg har et regneark med en skabelon, der kopieres ud til et antal ark vha. makro. Disse kopiere ark benævnes med en dato.

Ud fra disse ens ark, skal jeg have summeret alle e24 og alle f24 og indskrevet summen på arket Skabelon i hhv. e24 og f24?

Formlen/makroen skal virke, uanset om jeg har laver 2 eller 200 kopier af skabelon-arket.

Giver ovenstående mening?

Mvh Jan Andreasen
21. juli 2018 - 22:19 #1
Hvad skal du have hjælp til - hele makro'en eller blot den del med sum'en ?

Sum'en i e24 skal jo blot være fra det første ''dato''-ark til det sidste...
=SUM(Sheet2:Sheet8!E24)  Sheet2 og Sheet8 vil så bare være første og sidste dato... og så vil alle ark der i mellem være inkluderet..
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
21. juli 2018 - 22:59 #2
Her er en lille funktion, der klarer opgaven:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/SUPERTOTAL/
Avatar billede simulu Juniormester
22. juli 2018 - 10:05 #3
Hej smartoffice_dk og Dan Elgaard
Tak for svar. Det var sum-delen, jeg behøvede hjælp til - så hjælpen var lige, hvad jeg søgte.

Smartoffice_dk:
Jeg har kaldt det første ark Start og det sidste ark Slut.
Hvordan sikre jeg, at, når jeg indsætter nye ark, at de ikke ender som det sidste - men som det næstsidste, således at ark Slut altid vil være det sidste i rækken.

Mvh Jan
Avatar billede store-morten Ekspert
22. juli 2018 - 17:55 #4
"Hvordan sikre jeg, at, når jeg indsætter nye ark, at de ikke ender som det sidste - men som det næstsidste, således at ark Slut altid vil være det sidste i rækken."

Sheets("skabelon").Copy Before:=Sheets("Slut")