Avatar billede Strufly Praktikant
26. juli 2018 - 08:41 Der er 2 kommentarer

Identificer dubliketter

Hej, jeg har brug for at kunne søge fra excel1 ark1 kolonne a med talværdier, og søge efter dubliketter og få dem markeret med en farve i excel2 ark1, ark2, ark3, ark4, kolonne a.
Altså søge i et andet excelfil med flere ark. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede H_Klein Novice
27. juli 2018 - 20:37 #1
Hvis vi ikke taler programmering kan du lave et lopslag imellem de forskellige ark og bruge betinget formattering til at farve en eller flere celler i relevante række.

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede Christian Praktikant
19. august 2018 - 00:07 #2
Jeg ville også anbefale, at du enten samlede data og simpelthen fjerende dupletter.

Hvis du ønsker at identificere dem, som du jo faktisk forespørger, så kan du bruge et VLOOKUP i kombination med lidt simpel conditional logic.

Din lookup funktoin: VLOOKUP([søgeværdi], [søgested], [kolonnenummer], FALSE)

Din conditional logic: IF(ISTEXT(VLOOKUP(...)); "Duplikat"; "Unik")

Hvis den skal "lede" flere stedet for duplikater, skal du til at neste dine IF funktioner, men det er stadig en relativ simpel og overkommelig opgave.