Avatar billede HBC Seniormester
16. august 2018 - 20:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis dato i en celle er ældre end dato i en anden celle.

Hejsa,
Sidder og knager med en makro.
Forklaring:
Jeg har en masse processer med automatisk udregnede leveringstid på hver process.
F.eks så skal en skuffeside 1. opskæres, 2. Pudses og 3. Males.
Mine beregninger kan godt angive, at den kan pudses 1-12-2018 men samtidig beregne at den først kan opskæres 2-12-2018.
De beregnede værdier for datoer ligger i kolonne B.

Teknisk:
Hvis en dato i f.eks B2 er før datoen i B1, så skal datoen i B2 ændres til datoen i B1.
Den skal dog tælle celler og sammenligne datoen i cellen ovenover, da det jo kan være forskelligt fra celle til celle.
Jeg kan godt lave en hjælpekolonne i f.eks kolonne D.

Håber, at min forklaring er forståeligt.

På forhånd tak.
Avatar billede HBC Seniormester
16. august 2018 - 20:16 #1
Hov forresten.
Den skal kun gøre det, hvis værdien i C2 og C1 er ens.
Dette kan jo også ændre sideløbende med hvilken celle det er.
Hvis det er B3 som ikke må være nyere dato end B2 så skal værdien i C3 og C2 være ens.
Avatar billede HBC Seniormester
16. august 2018 - 20:50 #2
Jeg kan jo selv nemt brygge denne sammen:
Sub test()
If Range("A1").Value > Range("A2").Value Then

Range("A2") = Range("A1").Value

End If
End Sub

Men mangler lige det sidste med, at det betinger celleværdien er ens i A1 og A2.
Der kan jeg selvfølgelig lave en <> exit sub men den skal kigge i cellen over, da det er lidt forskelligt, hvilke celler det drejer sig om.
Avatar billede finb Ekspert
17. august 2018 - 08:39 #3
Mener du:
IF C2=C1 then (application.max(B1:B2) - application.min(B1:B2))
?