Avatar billede anskov Mester
06. september 2018 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Vil ikke slettet og kommer og siger Compile error:"Block If without End If

Hej jeg har følgende kode, men den vil ikke slette indholdet i cellerne og så kommer den med en Compile Error...det skal siges at jeg har prøvet at rykke "End if" ned i bunden lige før "End Sub".

Private Sub CommandButton1_Click()
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E3").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F3").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E3").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E4").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F4").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E4").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E9").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F9").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E9").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E10").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F10").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E10").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E11").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F11").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E11").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E12").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F12").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E12").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E13").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F13").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E13").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E14").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F14").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E14").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E15").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F15").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E15").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E16").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F16").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E16").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E18").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F18").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E18").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E20").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F20").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E20").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E21").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F21").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E21").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E22").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F22").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E22").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E23").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F23").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E23").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E27").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F27").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E27").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E28").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F28").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E28").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E34").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F34").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E34").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E35").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F35").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E35").Value2
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E36").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F36").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E36").Value2
End If

Worksheets("QA-SIDE").Range("B2").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B5").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B6").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C9").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C10").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C11").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C12").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C13").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C14").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C15").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C16").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B18").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B20").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C21").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C22").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C23").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C27").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B28").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B29").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B30").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B31").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B34").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B35").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C35").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C36").ClearContents

End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. september 2018 - 13:37 #1
Du har kun afsluttet den sidste af dine if sætninger
De skal alle afsluttes inden den næste hvis du ikke skriver hele sætningen i en linie!

Jan
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. september 2018 - 13:41 #2
Din kode kan gøres lidt mere let læst ved brug af løkker og variable!!

Jan
Avatar billede anskov Mester
06. september 2018 - 13:47 #3
Hej Jan har prøvet, nu kommer den med Run-time error 1004: Application-defind or object-defined error....Når jeg trykker Debug bliver linje med Worksheet......Range(23) gul.
Det skal lige nævnes at alle celler (der bliver refereret til i koden) skal kopieres med mindre de er tomme. Det vil sige hvis der er en celle der er tom skal den ikke kopires, men de andre skal.

Private Sub CommandButton1_Click()
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E3").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F3").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E3").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E4").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F4").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E4").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E9").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F9").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E9").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E10").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F10").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E10").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E11").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F11").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E11").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E12").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F12").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E12").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E13").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F13").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E13").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E14").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F14").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E14").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E15").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F15").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E15").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E16").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F16").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E16").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E18").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F18").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E18").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E20").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F20").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E20").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E21").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F21").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E21").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E22").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F22").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E22").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E23").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F23").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E23").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E27").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F27").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E27").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E28").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F28").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E28").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E34").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F34").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E34").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E35").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F35").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E35").Value2
End If
If Worksheets("QA-SIDE").Range("E36").Value2 <> "" Then
  Worksheets("Afvigelser").Range(Worksheets("QA-SIDE").Range("F36").Value2 & Worksheets("QA-SIDE").Range("H1").Value2) = Worksheets("QA-SIDE").Range("E36").Value2
End If

Worksheets("QA-SIDE").Range("B2").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B5").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B6").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C9").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C10").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C11").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C12").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C13").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C14").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C15").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C16").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B18").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B20").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C21").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C22").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C23").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C27").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B28").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B29").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B30").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B31").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B34").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("B35").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C35").ClearContents
    Worksheets("QA-SIDE").Range("C36").ClearContents

End Sub