Avatar billede Jeppe N Praktikant
10. september 2018 - 14:26 Der er 17 kommentarer

Affiliate site

Hej.

Til daglig studerer jeg digital konceptudvikling på Erhvervsakademiet i Århus.

Jeg skal til december aflevere mit bachelorprojekt, og har lige nu i tankerne at skrive om affiliate branchen i Danmark. Emnet er blandt andet valgt fordi, at jeg selv har en drøm om at starte et affiliate site på et tidspunkt.

Jeg har tidligere erfaringer med at lave hjemmesider, hvorfor jeg rent teknisk selv ville kunne lave en side som; www.tjek-laan.dk

Hvad kræver det ellers at opstarte et affiliate site. Tænker i hvert fald at jeg skal finde sammen med en der har styr på marketing osv?

Venlig hilsen.

Jeppe
Avatar billede Jacob-bb Praktikant
11. september 2018 - 11:49 #1
Hej Jeppe

For at starte et affiliate site er det en god idé at starte med at undersøge, hvilke produkter, at der er god affiliate kommision på.

Lån, som du skriver ovenfor er en branche med god kommision, men også en branche med hård konkurrence.

Derudover er det en god idé, at vide hvor din trafik skal komme fra. Vil du få den fra søgemaskiner, sociale medier, købe trafikken eller noget helt andet.

Tænk dig om - du kan nemt komme til at bruge en masse ressourcer uden at få noget ud af det.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. september 2018 - 05:20 #2
Et rigtigt godt sted at starte!
Læs denne gratis e-bog: Den komplette guide til passiv indkomst på nettet - Skrevet af Mikael Rieck
https://www.antphilosophy.com/passiv-indtaegt-e-bog/

Og læs mere på hans blog om emnet!
Avatar billede Nikolaj33 Juniormester
24. september 2018 - 17:32 #3
Hej Jeppe

Super spændende emne at bevæge sig ind på, og helt sikkert noget med noget volumen på. Affiliate-marketing er uden tvivl en marketingdisciplin, som for alvor har fået noget fokus det seneste år. Og med god grund - for her er virkelig nogle penge at tjene. Både for forretningerne, men i særdeleshed også for publisherne. Jeg har selv beskæftiget mig med et par forskellige brancher, og hvis man har lidt kendskab til Wordpress, så kommer man også forholdsvis nemt og hurtigt igang. Lige nu arbejder jeg eksempelvis på det her site: https://fakefur.dk/ - som er et sammenligningssite med forhandlere af fake fur. Heriblandt jakker og bukser. Det man skal gøre sig af tanker inden man begynder, er som Jacob-bb skriver, at undersøge lidt om det emne/branche man gerne vil ind på. Og som Jacob-bb også skriver, så er lånebranchen et rigtig hårdt sted at starte, hvis du spørger mig. Her er der virkelig meget konkurrence og der er nogle som er rigtig dygtige til denne disciplin.

Partner-ads er et rigtig godt sted at starte. På deres hjemmeside finder du også et hav af gode råd og vejledninger til hvordan du starter.
Avatar billede Michael Awesome Praktikant
30. september 2018 - 16:23 #4
Hej Jeppe,
jeg har selv erfaring med affiliate sites og synes godt nok, det kan være svært at komme til at få nogle gode salg i hus.

For det første vil google helst have webshops på sin første side og i mindre grad affiliate sites. Dette gør, at når du prøver at ranke på exact match nøgleord, så bliver din ranking af det ord nedprioriteret af google ift. hvis din hjemmeside var en webshop. For Google er mange affiliate sider nemlig et irriterende mellemled i forhold til det, som folk søger.

For det andet skal du være virkelig sikker på, at du bruger tid på affiliate sites med et højt ETC - dvs. at du enten markedsfører et produkt, som virkelig konverterer eller hvis det konverterer dårligt, så i hvert fald være sikker på, at du stadig tjener penge på hvert salg (dvs. produktet skal være dyrere).

Når det er sagt, så kan man altid lege rundt og få en ide om, hvad der virker. For eksempel er jeg ved at bygge en hjemmeside om billigt garn. Dette er primært for at få en idé om, hvor god konverteringen er på disse produkter. Salg er garn er faktisk blevet en millionforretning pga. recurring business. Så selv om det ikke lyder som noget, hvor der er penge i, så kan man forlade sig på et stort volumen!

Held og lykke med det!
Avatar billede Mikk1999 Novice
10. november 2018 - 09:21 #5
Spændende. Jeg er i gang med at starte en affiliateside i samme niche, det er https://www.nylaan.dk/ og jeg må erkende det er en niche med hård konkurrence, men kan se at du allerede er kommet langt med din side, godt gået.
Avatar billede WHOM Juniormester
07. januar 2019 - 13:59 #6
Hej Jeppe,

Affiliate Marketing er super spændende og kan være særdeles profitabelt.

Der er to hovedfaktorer i min optik indenfor Affiliate Marketing.
1. Værdigivende indhold
2. Trafik

Nr. 1 er den "sværeste" i min optik, udfra den massive mængde indhold der er på nettet - men formidling på den rette måde kan gøre underværker.

Men særligt nr. 2, nemlig trafikanskaffelse er en mange falder på.
Derfor vil jeg på det kraftigste anbefale dig at sætte dig ind i
Online Markedsføring heraf særligt Søgemaskineoptimering  og Google Ads eller
Facebook annoncering (afhængig af målgruppe)

Jeg arbejder selv lidt på at skabe lidt Affiliate indtjening på min blog
https://whom.dk/blog/

Også er jeg i gang med at lave et nyt site som både skal sæge nogle produkter indenfor wordpress udvikling og kører nogle affiliate links
https://www.wordpressforum.dk/

Du skal være velkommen til at kontakte mig på info@whom.dk hvis du er interesseret i et eventuelt samarbejde om et affiliate site.
Jeg arbejder meget med søgemaskineoptimering og online markedsføring.
Samt selvfølgelig wordpress udvikling.

Med venlig hilsen
Steffen H. L. Fonvig
Fonvig Group
Avatar billede Emilo Praktikant
13. januar 2019 - 12:30 #7
Hej Jeppe!

Super fedt at du gerne vil i gang med affiliate markedsføring.

For at få success som affiliate er det vigtigt at du får lavet en god side med en masse godt content.

Mange af sider i den branche som du gerne vil ind i gør brug af et comparison feed fra Adservice. Se f.eks. denne hjemmeside om kviklån. Dette er et sammenligningsplugin som kan bruges i Wordpress. Det kræver bare at du får en aftale i hus med Adservice som udbyder servicen.

Desuden har digital advisor vidst også nogle gode affiliate muligheder indenfor branchen. Der mener jeg dog at du selv bliver nødt til at lave sammenligningssystemet. Så det kræver nok lidt mere teknisk kunnen end den anden løsning.

Pøj pøj med projektet :)
Avatar billede KasperN Praktikant
26. marts 2019 - 13:50 #8
Generelt super hård branche at gå ind i! Der er er rigtig mange om buddet og konkurrencen er skarp.

Så du skal være rigtig skarp til seo for at begå dig på affiliate-markedet. Skriver selv engang imellem for <a href="http://lendbob.com/dk">LendBob</a>, så har lidt indsigt :)

Men pøj pøj med både bachelor og affiliate-projektet
Avatar billede KasperN Praktikant
26. marts 2019 - 13:54 #9
Sådan kan det gå når man prøver at være fancy med HTML.. Godt jeg kun skriver tekster :P

Det er selvfølgelig http://lendbob.com/dk
Avatar billede Kenny22 Praktikant
04. april 2019 - 13:23 #10
Affiliate er så mega fedt, du forstår det slet ikke. Der er så mange muligheder, ikke bare indenfor lån https://houseofbanks.dk/lan/ . Men også rejser som Momondo osv. Der er virkelig uanede mængder er muligheder.

Dertil er det nemt at komme igang og kræver egentlig ikke specielt meget i start kapital. Så jeg vil sige du skal springe ud i det, jeg selv er dog igang med at opstarte et digital marketing bureau i stedet for. Det er lidt det samme princip med start kapitalen, men jeg vil hellere arbejde med flere forskellige cases.

Hvis du skulle have brug for hjælp kan du bare skrive, så finder vi ud af noget :)
28. april 2019 - 14:10 #11
Arbejder selv med affiliate og har siden 2009 hjulpet en del i netop kviklån branchen med online markedsføring. Konkurrencen er de seneste år blevet mere hård, hvilket jeg tydeligt kan mærke på min egen side https://kviklaan.nu/kviklaan/

En anden spændende niche du kunne tage et kig på er måltidskasser - her er konkurrencen ikke så stor endnu og det er forholdsvis nemt at skrive om.
Avatar billede Jens Hansen Praktikant
06. juni 2019 - 18:11 #12
Marketing og udvikling er klart nogle af de kompetencer du skal have ombord i projektet.

Projekter som www.tripbuddy.dk, hvor konkurrencen er stor kræver det meget af teamet for en succes.
Avatar billede WHOM Juniormester
15. juli 2019 - 18:51 #13
Jeg har også lavet et affiliate site - WordPress Forum eller "webda".

Du kan se min opstilling med eksempelvis WordPress Themes hvor jeg har fundet de 3 mest anvendte WordPress Themes

Også fokuser selvfølgelig på SEO så du kan få gratis trafik på din hjemmeside. Jeg hjælper blandt andet den Norske Blogg Fridus.no hvor der er en voldsom stigning i organisk trafik med højere konverteringer.

Steffen Fonvig
Avatar billede Inkay Again Praktikant
05. december 2019 - 10:43 #14
Mycket coolt, jag kunde också göra något liknande
https://laanius.dk/ferratum-laan
Avatar billede Affiliatehaj Praktikant
15. maj 2020 - 10:41 #15
Hej jeppe,

Det er faktisk ikke så kompliceret at lave et affiliate site. Jeg har selv kigget på https://fair-laan.dk/ - det er altså virkelig nemt at lave sådan et site. Det er at installere et plugin, putte en liste på med nogle links til nogle udbyder og bum så kommer der penge på kontoen så sådan er det altså bare.

Venlig hilsen hajen
Avatar billede Affiliatehaj Praktikant
15. maj 2020 - 10:41 #16
Beklager det sene svar. Håber du kan bruge det til noget
Avatar billede Mikk1999 Novice
02. december 2020 - 12:42 #17
Hvis du vil nemt i gang så har Adservice lavet et feed som samler en række tilbud fra online låneudbydere. Du kan se det på https://www.nylaan.dk/