09. november 2018 - 22:45Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Sorter data med formel - uden tabel, filter og VBA
Nå!
Jeg har en kolonne, hvor et af to kriterier er udfyldt. Kriterie 1: Manden hopper, Kriterie 2: Se
Kriterierne er listet i kolonne B.
(Kriterierne er samlet op fra samme celle på forskellige faner, ved hjælp af en =indirekte, og er således et resultat af en formel)
I kolonne A har jeg, ved hjælp af samme =indirekte formel, samlet en unik reference op, som fortæller mig hvilken opgave jeg arbejder med. Opgaven er defineret som "xxx navn på faneblad"
Det vil se sålees ud: A B Opgave Kriterie xxx 1 Manden hopper xxx 2 Manden hopper xxx 3 Se xxx 4 Se xxx 5 Manden hopper xxx 6 Manden hopper xxx 7 Manden hopper xxx 8 Se xxx 9 Se xxx 10 Se
I mit layout, som skal vise data for brugeren, har jeg brug for at:
- liste alle opgaver i stigende rækkefølge, hvis kriteriet er "Manden hopper" på en separat fane. - liste alle opgaver i stigende rækkefølge, hvis kriteriet er "Se" på en separat fane.
Jeg vil ikke have tomme rækker.
Det skal dermed se således ud:
A B A B xxx 1 Manden hopper xxx 2 Se xxx 4 Manden hopper xxx 3 Se xxxx10 Manden hopper xxx 5 Se xxx 6 Se xxx 7 Se xxx 8 Se xxx 9 Se
Bemærk at det er matrixformler. Det betyder, at ved indtastning skal du holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Hvis du gør det korrekt vil Excel automatisk sætte krøllede parenteser {} omkring formlen. Når du har indtastet første matrixformel korrekt kan du kopiere til andre celler på normal måde.
Du skal vist bare acceptere svaret. Der er ikke noget med pointgivning længere.
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.