19. november 2018 - 15:07 Der er 5 kommentarer

Betinget formatering ved lørdag og søndag

Hejsa :)

Jeg håber, nogen kan hjælpe mig med en betinget formatering ved lørdage og søndage.

Jeg har en timeseddel, hvor kolonnerne er inddelt således:
A = Dato (kun skrevet som 1-31 - måned står øverst på timeseddel)
B = Ugedag
C = Vagt fra
D = Vagt til
E = I alt

Medarbejderne har et ønske om, at lørdage og søndage farves, så timesedlen bliver mere overskuelig. Kan det lade sig gøre at farvelægge hele rækken (Fra A til E), hvis der fx i B4 står lørdag?

Jeg håber, mit spørgsmål er til at forstå. Det kan være lidt svært at få ned med ord :)

Mvh. Jeannette
Avatar billede ebea Ekspert
19. november 2018 - 15:25 #1
Hvis du markerer hele rækken med dine datoer (i mit eks. har jeg brugt B1 som start dato); så gå ind i "Betinget formatering" og der vælg "Ny regel" og derefter "Brug en formel til.....", og så indsæt formlen herunder, og så vælg den farve du vil bruge.
Så B1 er din start dato (som en rigtig dato i Excel).
=ELLER(UGEDAG(B1)=7;UGEDAG(B1)=1)
Avatar billede ebea Ekspert
19. november 2018 - 15:37 #2
Jeg har lavet dig et lille eks. hvis det gør det nemmere for dig.
https://www.dropbox.com/s/nfkwf10cvdjml8f/ugedag-formatering.xlsx?dl=0
Avatar billede store-morten Ekspert
19. november 2018 - 16:50 #3
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. november 2018 - 16:55 #4