30. november 2018 - 17:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sektionen "Guides"

Er der nogen der kan svare på hvorfor man valgte at nedlægge "Guides" featuren, eller rettere den del der giver mulighed for at oprette nye guides, i sin tid? I samme moment; kunne man måske forestille sig funktionen komme tilbage?
Tak :)
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2018 - 18:11 #1
Kan det tænkes, at grunden, eller måske bare en væsentlig grund, er, at nettet allerede bugner med "Guides"? Tidligere (ca. 10 år tilbage) var søgemaskinerne heller ikke så effektive. Mange gange var et forhåndskendskab til nogle af de mindre kendte sites et must, hvis man ønskede at lære noget, f.eks https://www.scantips.com/, som har eksisteret siden 1997.

Både tidligere og nu var/er mange af dem på engelsk. Nu kan de fleste tekster oversættes fra engelsk og andre sprog til dansk med et par klik, det kunne de ikke tidligere. Jeg har ingen problemer med det engelske, men mange spørgsmål her efterspørger vejledninger på dansk.

For det andet er fejlsøgning på computere blevet meget mere kompliceret de sidste 10-15 år. Ofte findes der så mange indgange til løsninger, at forholdsvis korte, generelle "guides"  ikke løser problemerne. Jeg havde f.eks. indtil for et par uger siden et problem med, at størrelsen på mine ikoner på skrivebordet skiftede uden nogen påviselig grund.  Ingen normal guide ville have foreslået, at løsningen skulle findes i at lukke for Logitechs SetPoint.exe ved Windows' start :-)

Så kort sagt, jeg tror ikke, behovet er der længere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2018 - 18:34 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2018 - 03:14 #3
Jeg kan lidt hen af vejen godt forstaa E/CW at de har nedlagt guides.

Der var mange daarlige guides.

Den tekniske loesning var meget primitiv (ingen farve/kodning, ingen billeder etc.).

Enten saa skulle man investere kraftigt i huides med en ny teknisk loesning og en form for review.

Eller saa skulle man droppe guides.

Og man valgte saa det sidste.

Givet hvor mange brugervenlige blog muligheder der er idag, saa er det ikke et stort tab - dem der vil publicere nogethar masser af muligheder.

Det er bare lige med at finde det. Det er ikke mit indtryk at alle finder det lige nemt at google de gode guider.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2018 - 03:17 #4
Jeg er selv beyndt at publicere artikler andet steds( http://www.vajhoej.dk/arne/articles.html ) og jeg maa indroemme at jeg er er blevet glad for mulighederne ved fri HTML/CSS/JS/PNG. Hvis E genindfoerte det game guide system som det var, saa ville jeg ikke bruge det.