Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. december 2018 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kald til google Contacts

Hej
Jeg vil lave et lille .Net program som kan køre mine kontakter i gennem (google contacts).
Tænkte at programmet skal kunne kalde en vilkårlig google konto (altså som man har adgang til).
Google har nogle forskellige APIer og her strander jeg grundigt.
1) Hvad anbefales at bruge
2) Har installeret Google API, men når jeg kompilerer kan .Net ikke se mine google .dll?
3) Hvis en har et simpelt demo liggende vil jeg gerne kigge med :-)

Mit program fejler her:
using Google.Contacts;
using Google.GData.Contacts;
using Google.GData.Client;
using Google.GData.Extensions;

Mine .dll ligger under: C:\Program Files (x86)\Google\Google Data API SDK\Redist

Skal jeg måske bare kopiere DLLerne over i rette .Net bibliotek?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2018 - 21:25 #1
For at C# compileren kan finde Googel DDL skal du tilfoeje en referance til den i dit projekt.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. december 2018 - 21:40 #2
Hej Arne
Kan du hjælpe med hvordan jeg gør det?
/Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2018 - 21:53 #3
Jeg formoder at du bruger en IDE. Er der under projekt et pinkt referancer? Hvis ja proev og hoejreklik paa det og vaelg tilfoej referance. Derefter find og vaelg DLL.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. december 2018 - 22:04 #4
Super, det prøver jeg i Visual Studio 2017!
Tak 😀