Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
30. januar 2019 - 21:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

0 skal være usynligt

Hej alle :-)

Hvordan for jeg '0' til at være usynligt?

Jeg har kundenavne stående og deres daglige frokost tal ud for.
Da daglige tal samt kundenavnene bliver overført til andre lister som mine medarbejdere for - men hvis der er en kunde der fx er 0 kuverter og ikke skal have mad den dag, så kunne det være meget bedre for medarbejderen at 0 dermed var usynligt.

Håber i forstår :)

Tak!
30. januar 2019 - 23:08 #1
Ikke sikker på jeg gør, men jeg giver det et skud:

-Vælg celler.
-Klik på celler i menuen "format", og klik derefter på fanen "antal".
-Klik på "brugerdefineret" under "kategori".

I feltet Type skal du skrive ;;; (det vil sige tre semicoloner i træk), og klik derefter på OK.

Eller er jeg helt i dammen ? :-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
30. januar 2019 - 23:14 #2
Betinget formatering

stå i eks. A1

Betinget formatering -> administrer regler -> ny regel
formel i betinget formatering: =A1=0 og vælg hvid tekstfarve

Glæder for: marker resten af cellerne det skal gælde for

Jan
Avatar billede jens48 Ekspert
30. januar 2019 - 23:27 #3
Jeg vil foreslå at du går ind under File - Options - Advanced - Display options for this worksheet og fravælger Show a zero in cells that have zero values.

Beklager det engelske, men det er hvad jeg har her, og hellere det end en dårlig oversættelse
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
30. januar 2019 - 23:57 #4
#1 ej god da den blanker alle tal !!
#3 den søgte jeg forgæves efter, den er som beskrevet også i dk ver.
#2 virker også og kan målrettes hvis 0 skal vises nogle steder på et ark

Jan
31. januar 2019 - 00:03 #5
#4: Så har jeg misforstået et eller andet :) Sorry, my bad. Jeg hopper bare op i mit tårn igen så ....
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
31. januar 2019 - 00:39 #6
#5 testede den bare og det var lige gyldig hvilket tal jeg skrev så blev cellen blank, jeg kendte ikke den så hvis den var smart ville jeg måske bruge den

Jan
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
31. januar 2019 - 05:56 #7
Prøv med følgende tal format:

0;0;;

...i stedet for de tre semikolon.

Du kan altid ændre de to nuller til det talformat, du ønsker.
Avatar billede jens48 Ekspert
31. januar 2019 - 17:55 #8
Stien på en dansk version for ikke at vise nul er følgende:

Excel indstillinger - Avanceret - Visningsindstillinger for denne projektmappe. Der finder man " Vis et nul i celler, der har nulværdi"
Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
03. februar 2019 - 23:47 #9
Tak Jan :)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
04. februar 2019 - 00:00 #10
Velbekomme