Avatar billede Yogge Seniormester
18. februar 2019 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Isolering af tekst

Hej alle

Jeg har brug for en formel som kan isolere en talrække i en tekst, som ikke altid er den samme.
I nedenstående tilfælde skal 353 isoleres i en formel, men tallet differere fra tekst til tekst og det står ikke altid samme sted så en midt formel er ikke mulig.
Kan det lade sig gøre?

står i kolonne C forresten.

Varebeskrivelse: B2(Tarif) 353 Forbrug Skabelon 10/2017 (Refikseret V2 Oktober 2017)

Med venlig hilsen

Jens
18. februar 2019 - 10:36 #1
Der er mange tal i den tekst - er du sikker på at det tal du ønsker altid står med mellemrum før og efter?
Og at der ikke er andre tal i teksten der også står med mellemrum omkring?
Avatar billede Yogge Seniormester
18. februar 2019 - 10:37 #2
Hej Thor

Ja det står altid med mellemrum først og efter, og det ser umiddelbart ikke ud som om at andre tal står med mellemrum både før og efter:

Du har måske en formel i tankerne? :)
18. februar 2019 - 10:45 #3
Ved ikke om det kan løses med standard funktioner, men med vba er det "simpelt"

[div]Function findtal(tekst As String)
    Dim i As Integer
    Dim j As Integer
    findtal = -1
    For i = 1 To Len(tekst)
        If Mid(tekst, i, 1) = " " And IsNumeric(Mid(tekst, i + 1, 1)) Then
            j = i + 1
            Do While IsNumeric(Mid(tekst, j, 1))
                j = j + 1
            Loop
            If Mid(tekst, j, 1) = " " Then
                findtal = Mid(tekst, i, j - i)
            End If
    Next
End Function[div]
Avatar billede Yogge Seniormester
18. februar 2019 - 10:55 #4
Jeg er ikke så stærk i VBA, jeg kan ihvertfald ikke få den til at "køre" den.
Men tak for svar, en standard ville være at foretrække.
18. februar 2019 - 11:22 #5
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
18. februar 2019 - 11:46 #6
prøv om denne ikke kan fange dit nummer:

=SLÅ.OP(99^99;--("0"&MIDT(C2;MIN(SØG({0;1;2;3;4;5;6;7;8;9};C2&"0123456789"));RÆKKE($1:$10000))))

Jan