Avatar billede Sidsel Seniormester
13. marts 2019 - 10:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vba copy to destination

Jeg forsøger at kopiere værdierne i b265 til og med den sidste celle med værdi (maks b802) på ark navn1 og sætte dem ind på ark navn2 i første ledige celle efter c15.

Min kode ser således ud, hvad er der galt?

    With Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & Range("b802").End(xlUp).Row).Copy _
              Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C15").End(xlDown).Offset(1, 0)

Det ser meget rodet ud her, det gør ikke i VBE, men jeg kan ikke fikse det.
I VBE er der kun 2 linjer, delt efter .copy _

Jeg håber nogen kan hjælpe her.

Vh Sidsel
13. marts 2019 - 11:31 #1
Er du sikker på at der er data under c15?
Er der ikke det fejler din kode fordi du så lander helt i bunden og prøver at komme en række længere ned.
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. marts 2019 - 13:15 #2
Hej
Hvis det er som Thor skriver, så kan du blot i en række langt mede under sidste række data, indsætte data i for eksempel række 10000 skrive slut i området A100000: AA10000
13. marts 2019 - 13:49 #3
Ked af det Mads32, men det lyder som en dårlig idé. Jeg ville skrive et par linjer kode mere og bruge xlup i stedet for xldown.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. marts 2019 - 19:37 #4
Måske:
Sub test()

SchneiderSidsteRække = Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B650000").End(xlUp).Row
If SchneiderSidsteRække > 802 Then SchneiderSidsteRække = 802

NettoRabatterSidsteRække = Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C650000").End(xlUp).Row

Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & SchneiderSidsteRække).Copy _
Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C" & NettoRabatterSidsteRække).Offset(1, 0)

End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
13. marts 2019 - 19:44 #5
Sub test_kort()

'Schneider og Sarel Sidste Række
SSR = Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B650000").End(xlUp).Row
'Schneider og Sarel Sidste Række dog Max 802
If SSR > 802 Then SSR = 802

'NettoRabatter Schneider Sidste Række
NSR = Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C650000").End(xlUp).Row

Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & SSR).Copy _
Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C" & NSR).Offset(1, 0)

End Sub
Avatar billede Sidsel Seniormester
15. marts 2019 - 09:31 #6
Hej
@store-morten jeg kan ikke få dine forslag til at virke.

ang koden. er det en dum fejl, at der står xlDown, der skal selvfølgelig stå xlUp, men det virker stadig ikke.

for en god orden skyld er her den reviderede kode.

    With Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & Range("b802").End(xlUp).Row).Copy _
              Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C15").End(xlUp).Offset(1, 0)
    End With

Den markerer "Destination" og siger compile error: Expected end of statement
15. marts 2019 - 09:39 #7
Prøv at droppe with

Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & Range("b802").End(xlUp).Row).Copy _
              Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C15").End(xlUp).Offset(1, 0)
Avatar billede Sidsel Seniormester
15. marts 2019 - 09:44 #8
Vi er på vej. Nu indsatte den hele kolonne b. Jeg skal kun bruge fra b265 til og med sidste celle med data.
15. marts 2019 - 10:21 #9
Vi skal have arkfane spec. på alle ranges

Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:b" & Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("b802").End(xlUp).Row).Copy _
              Destination:=Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C15").End(xlUp).Offset(1, 0)
Avatar billede Sidsel Seniormester
15. marts 2019 - 10:45 #10
Det virker nu, det gik dog op for mig at den jo ikke skal gå op fra c15, så jeg ændrede c15 til c65000. Tak Thor, du får svaret, eftersom spørgsmålet handlede om copy to destination, og din kodning var den rigtige.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. marts 2019 - 18:21 #11
Jeg kan ikke se forskellen på løsningen og mine forslag :-)

Bort set fra:
"b265 til og med den sidste celle med værdi (maks b802)"