Avatar billede masuda Juniormester
19. marts 2019 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato - større end og mindre end og det ind i mellem!

Hej
Jeg har en lang liste med ydelser der er givet i forskellige perioder. Jeg har brug for at få lavet en tabel med kvartaler/årstal, hvor der er et x i de kvartaler hvor den pågældende borger har fået ydelsen.
Jeg kan godt lave en formel der giver et x i det kvartal ydelsen starter og et x i det kvartal hvor ydelsen slutter - men jeg kan ikke få den til at sætte x i det mellemliggende kvartaler.
Fx har borger 1 fået en ydelse  fra 2. kvartal 2017 til 1 kvartal 2018 - jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg får formlen til at sætte x i 3. og 4. kvartal 2017.
Nuværende formel: =hvis(og(startdato>=startdato i kvartalet;startdato<=slutdato i kvartalet;"x";(hvis(og(slutdato>=startdato i kvartalet;slutdato<=slutdato i kvartalet);"x";"")))
Håber der er en der kan hjælpe mig til med en formel der sætter alle de x'er jeg har brug for!
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. marts 2019 - 11:36 #1
Hvad med

=Hviser(Og(startdato<startdato i kvartalet;slutdato>slutdato i kvartalet);"x";og(startdato>=startdato i kvartalet;startdato<=slutdato i kvartalet;"x";og(slutdato>=startdato i kvartalet;slutdato<=slutdato i kvartalet;"x")

Ej testet

Jan
Avatar billede masuda Juniormester
19. marts 2019 - 12:23 #2
Hej Jan

Tak for buddet, men jeg sidder desværre med en Excel 2013 og har derfor ikke mulighed for at bruge Hviser-funktionen :(

Maria
Avatar billede masuda Juniormester
19. marts 2019 - 14:37 #3
Hej Jan
Mange tak for hjælpen - smider du lige en kommentar, så sender jeg point din vej :)

Mvh
Maria
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. marts 2019 - 17:46 #4
Hej Maria

Velbekomme
=HVIS(OG($B4>=D$1;$B4<=D$2);"x";HVIS(OG($C4>=D$1;$C4<=D$2);"x";HVIS(OG($B4<D$1;$C4>D$2);"x";"")))

Jan