Avatar billede Tomhardies Novice
21. august 2019 - 17:34 Der er 7 kommentarer

Lav et app - Til begge platforms android / iOS

Jeg er relativt nyt til programmering, men ville gerne have en mening om hvilken 'language' / sprog der er et 'kick-starter pack' artigt til at lave et app til smartphones.
Applikationen skulle gerne have et adgang til NFC og GPS, og andre tilladelser hvis der kommer yderligere udvikling.
Jeg har lidt kigget ind på C++ som kan intregere til begge OS, og Python, har lidt interesse til RUST - Mozilla.
Jeg er klar over at kodning kan blive kompliceret, og hæftigt.
Ville have et mening fra dem der ved mere end mig..
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2019 - 17:41 #1
løb lige ned gennem https://www.hongkiat.com/blog/cross-mobile-platform-framework-wora/
så skal det kun laves og vedligeholdes et sted...
Avatar billede Tomhardies Novice
21. august 2019 - 17:53 #2
Det var et faktisk et stor hjælp, tak. (Y)
Avatar billede Tomhardies Novice
21. august 2019 - 19:31 #3
Update:
Har kigget ind på dem. Og det lyder meget spændene at arbejde med.

Men jo mere man kigger ind på dem hver for sig, kan man allerede se at der kan være ulemper med at have en forbindelse, eller oprettelse af Database (MYsqli).
Da de er JS, eller er det noget der kommer ind jo mere man arbejd med dem, eks. måske kan man også implementer PHP. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2019 - 19:50 #4
det fine ligger i, at du som udvikler laver en lokal løsning, og ikke sender data tilbage til 'moderskibet'.
Hvis du vil have samlet data, så se på, om du vil lave en bruger-løsning, eller satse på at videresælge data fremover.
Moral og etik er kodeordet - uden at kende dit projekt. Men du kunne blive den første, som bare solgte en app, der kun gjorde det, den skulle og intet andet.
Avatar billede Tomhardies Novice
21. august 2019 - 20:03 #5
Jo, undskyld at jeg skyde bare sådan uden at klargøre hvad min hovedformål med mit spørgsmål.

Tanken var:

Brugernavn:
Alder:
Navn:
osv.

Der skal have et sammenhæng mellem deres bestilling af et produkt.
En server kan man sige, eller en slags funktion der fungere som et player-highscore agtigt der har et yderligere sammenhæng til et anden database.
Som sagt er jeg relativt nyt til det her, og jeg tag baby-skridt adgangen.
Men er mere end glad for hvert input.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2019 - 20:27 #6
Spild af tid at spørge efter alder og navn - det kan du ikke verificere alligevel.
En fødselsdato er bedre end alder, da du så også kender alderen om 2 år uden at bruger skal opdatere hele tiden.
Navn og dato kan jo skrives som folk vil - brugernavn, adgangskode og point er rigeligt. Brugere vil så få en unik id i databasen, og den kan du sammenholde med en anden id i en anden database (det er ikke sikker, at navn osv er ens, så hvordan du finder link mellem databaser er din opgave)
Du kan evt sammenstille mail-adresse og fysisk adresse hvis det er leveringer, og så sammenstille id'er fra databaser den vej. Det er så en ny tabel med id-db1 og id-db2, så der kan være et ukendt antal links (jeg ved fx ikke altid, om jeg har handlet i en butik før, og opretter en ny bruger, og kan derfor have 1 til mange konti/kundenumre i en butik)
Avatar billede Tomhardies Novice
23. august 2019 - 12:35 #7
Spørgsmålen er sådan mere teknisk, kan man gøre det eller ej.
Hvis man kan, hvad er den bedste metode - Javascript+JSON? eller bare lave en fra bunden ved at bruge andre lidt mere kompliceret sprog.
Jeg ved at det kan være lidt svært at oprette et database-service implementeret til javascript, og andre API som NFC.
Og dette er et følger op til dine, eller hjemmesidens forslag om at lave en applikation.
Dine svar og hjælp har været et stor gavn.
Og nu forstår jeg også at mine spørgsmål bliver nødt til at være mere konkrete, i forhold til mine krav.