Avatar billede rasmusgron Novice
12. oktober 2019 - 10:07 Der er 10 kommentarer

Internet Explorer

Jeg har selv designet min side https://croquistilpolterabend.dk/ på Wordpress, og har hele vejen igennem brugt Chrome til at tjekke layout.
Nu er jeg blevet opmærksom på at siden ser helt forkert ud i Internet Explorer, hvad gør man ved den slags?

Mvh. Rasmus.
Avatar billede Halfdan Seniormester
12. oktober 2019 - 11:46 #1
Har du selv designet dit tema helt fra bunden af eller har du anvendt et child-tema? I sidstenævnte tilfælde, kan du tjekke om hoved-temaet også bryder med IE layout eller om det er dine tilføjelser. Hvis det er førstenævnte tilfælde, kan du enten (A) bug-tracke og se om du kan lappe de ting der bryder layoutet (mest) eller (B) anvende en css-framework i dit tema/child-tema til at sikre at WordPress ikke "ødelægger" det ønsket layout - både på dekstop og mobile.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede rasmusgron Novice
12. oktober 2019 - 12:19 #2
Tak for dit svar!
Jeg har brugt et Astra-tema.
Det undrer mig, at det kun er min forside som giver problemer.
De sektioner som fungerer på andre sider kan jeg kopiere ind på den, og så fungerer de heller ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2019 - 12:23 #3
jeg ville vælge at vise en lille tekst når en IE bruger kommer på - fx
IE er en usikker browser, og bør ikke bruges.
Denne side er optimeret til Chrome, Firefox, Edge og virker ikke korrekt med IE
Avatar billede Halfdan Seniormester
12. oktober 2019 - 13:51 #4
Kommentaren fra Claes er en mulighed, en der er særlig attraktiv hvis det er meget få brugere der kommer til din side som anvender IE (du kan få en indikator for dette via Google Analytics).

Ellers så prøv at aktiverer hoved-temaet og se om den fejler i IE. Hvis NEJ, så er det dine egne tilpasning du skal gennemgå og bug-tracke, hvis JA, så burde du melde det til udviklerne af temaet på deres community-site - normalt hjælper de med sådan noget hvis du har betalt for temaet.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard

https://miklagard.dk/da/
Avatar billede rasmusgron Novice
12. oktober 2019 - 15:20 #5
Fed idé at sætte en disclaimer på, når man bruger Internet Explorer.
Jeg har heldigvis meget få brugere med den browser.
Hvordan sørger man for, at det kun er de brugere, som får meddelsen?
Og mange tak for jeres input, sikken hjælpsomhed I udviser!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2019 - 16:57 #6
i starten på forsiden's kode (lige før der skrives noget efter menu er vist) noget som
<!--[IF IE]>
    <script type="text/javascript">
        // IE stuff
    </script>
<![endif]-->

hvor // IE stuff så er den kode, der viser et par linjer tekst fx i hvid med rød baggrund.
Avatar billede rasmusgron Novice
12. oktober 2019 - 17:15 #7
Super, det prøver jeg at lege lidt med 😄
Avatar billede Michael Lauritzen Juniormester
13. oktober 2019 - 11:02 #8
Syntes din side ser fin ud. Du skal bare finjustere designer så alt ser perfekt ud.

Mvh
Michael
https://bambustøj.dk/
Avatar billede rasmusgron Novice
13. oktober 2019 - 11:27 #9
Jeg har [u]ikke prøvet at redigere direkte i mit tema før, men indsatte koden fra Claes i Theme Header.
Ændringen blev rullet tilbage grundet en fejl i første linje:

Syntax error, unexpected `<`, expecting end of file.

Jeg har taget et screenshot, men det kan man vist ikke lægge ud her...
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2019 - 11:40 #10
det skal ikke i header - men ned i <body> - muligvis har wp en funktionsmulighed, så man kan indsætte scriptet direkte ved teksten på din startside.