Avatar billede Signe Praktikant
11. november 2019 - 18:56 Der er 1 kommentar

projektopgave 9 klasse

Hej.
Jeg skal have et emne til min projektuge, men kan simpelhen ikke finde på noget. Vi har emnet verden omkring os. Ved godt der er mange emner der til, men kan bare ikke finde på noget.
På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2019 - 19:52 #1
Læs dine egne ord:  "Verden omkring os". Der er måske endda en uddybning af emnet, hvor der er forslag til, hvad du måske kan finde på at tænke på. Emnet er tilsyneladende så åbent, at "anything goes".

Hvad er der i verdenen/menneskene omkring dig, som interesserer dig lige nu? Er der noget, du finder godt, noget du finder dårligt? Har du fulgt med i rapporterne og debatterne om f.eks. murens fald i 1989 eller Krystalnatten i 1938 og de nylige angreb på jøder her i Danmnark de seneste dage? Hvor langt kan man gå bort fra Danmark, før de mennesker ikke hører til "Verdenen omkring os"? Er det kun dem inden for en afstand af 20 kilometer, der hører til din verden, eller ...?

Emnet "Verden omkring os" er så åbent, at der burde være mange, mange emner, du kunne gå i gang med.