Avatar billede swamboo Seniormester
29. november 2019 - 12:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl 1004

Hvorfor fejler denne linje?

    Range("e7").Activate
        ActiveCell.Formula = "=SUM.HVIS($k$20:$k$320;""*"";E20:E320)"
        Selection.AutoFill Destination:=Range("e7:i7"), Type:=xlFillDefault
Avatar billede Jan K Ekspert
29. november 2019 - 16:20 #1
Prøv med

Range("e7").Activate
        ActiveCell.FormulaLocal = "=SUM.HVIS($k$20:$k$320;""*"";E20:E320)"
        Selection.AutoFill Destination:=Range("e7:i7"), Type:=xlFillDefault
Avatar billede Jan K Ekspert
29. november 2019 - 16:20 #2
Hvis du bruger Formula, skal du skrive formlen på engelsk.
Avatar billede kim1a Ekspert
29. november 2019 - 17:40 #3
Som Jan K skriver. det er nok semikolon vs komma
Avatar billede swamboo Seniormester
29. november 2019 - 19:01 #4
Øøh... Jeg forstår ikke #2.
Hvis jeg skriver sum.if får jeg fejl i feltet. Den finder sig kun i sum.hvis.
Avatar billede swamboo Seniormester
29. november 2019 - 19:02 #5
Hvad gør formulalocal i stedet for bare formula?
Avatar billede kim1a Ekspert
29. november 2019 - 20:21 #6
Måske således: (både rettet formlens navn og komma vs semikolon)
Range("e7").Activate
        ActiveCell.FormulaLocal = "=SUM.if($k$20:$k$320,""*"",E20:E320)"
        Selection.AutoFill Destination:=Range("e7:i7"), Type:=xlFillDefault
Avatar billede Jan K Ekspert
29. november 2019 - 23:44 #7
FormulaLocal giver mulighed for at skrive formler på det sprog, der er installationssprog i en given udgave af Excel - altså det sprog du også bruger i formlerne i regnearket.
Avatar billede swamboo Seniormester
30. november 2019 - 16:26 #8
OK, Vil det sige at hvis jeg bruger local og der er en engelsk bruger, så virker det ikke?
Kan man kode sig ud af det, for min danske gider ikke finde sig i hvis jeg skriver engelske formler i felterne... :-)

Hvad plejer du at gøre? (Du undgår måske helt denne måde) :-)
Avatar billede Jan K Ekspert
30. november 2019 - 21:42 #9
Jeg indsætter kun meget sjældent formler via VBA og skriver dem i givet faod altid påmengelsk. Så oversættes de automat7sk til dansk i selve arket.