Avatar billede kimsejersen Praktikant
01. december 2019 - 09:32 Der er 1 kommentar

Wordpress multi-site løsning - eller WPML?

Hej folkens!

Her kommer et af de tunge spørgsmål:

Min hjemmeside https://www.moonboon.dk/ skal nu laves på flere sprog (svensk, engelsk, tysk og fransk) og domænenavnene med de korrekte TLD endelser er indkøbt og klar til brug. Jeg står nu overfor enten at:

a, skulle bygge alle domænenavne på samme database og installere Wordpress Multi-site plugin, så jeg aktivt kan tilgå alle domæner i back-end ved at skifte flag derinde.

eller

b, smide hele moletjavsen i sub-folders / sub-directories og have de forskellige sprogversioner liggende på samme server.

eller

c, bygge 4 helt nye hjemmesider med separat webhosting.

Sidste løsning er god ifm. at alle domænerne får egen IP adresse - men vist ikke meget mere. Første løsning er god ift. at lade de forskellige domænenavne blive indekseret lokalt uden særlig meget arbejde - men læsning b vist nok kan være sværere at kontrollere ifm. SERP.

Er der nogen med et par kloge ord?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. december 2019 - 15:03 #1
Løsning "D"
Installere et sprogskifte på eksisterende
Lade de indkøbte domæner pege på det originale siders sprogversion

Hvorfor gøre det bøvlet, når det kan være simpelt ;-)

Rent SEO mæssigt vinder du intet ved at lave en a, b eller c løsning, Google er ikke så "Dumme" som de var tidligere, så spar kræfterne og gør istedet bruger oplevelsen og navigation, betydeligt bedre.