Avatar billede Curpa Praktikant
13. januar 2020 - 08:19 Der er 3 kommentarer

IT-teknolog

Jeg er lige blevet færdig med min uddannelse som elektronikfagteknikker sidste måned og går med lidt tvivl.
Jeg er 21 år og har arbejde som elektronikfagteknikker.

Jeg går med tanken om noget videre uddannelse, men er usikker på hvad der ville være en god vej at gå.
Jeg regner med at arbejde på mit nuværende arbejde i et par år måske.
Jeg er EUD så det betyder at jeg ikke har en gymnasial uddannelse med mig.
Jeg har overvejet at tage en slags lederuddannelse, men på samme tid har jeg også en passion for IT.

Har kigget på IT teknlog og en uddannelse som hedder teknologi og export management.
Siden disse er nogle af de uddannelser som jeg har adgang til med min uddannelse.
Er der nogle af jer der har disse uddannelser og hvad er jeres mening om dem?

Hvis jeg tager IT teknolog ville jeg nok tage en af overbygningerne (Produktudvikling og teknisk integration ELLER Innovation og entrepreneurship, måske IT sikkerhed)

Jeg har kigget rundt omkring for at se hvilke muligheder min uddannelse ellers giver mig adgang til men jeg kan ikke finde så meget.

Er der nogle jeg har overset?

På forhånd tak og hav en god dag :)
Avatar billede Jan Seniormester
13. januar 2020 - 10:37 #1
Pas dit arbejde, og tjen nogle penge.
Unge mennesker ved ikke hvad de vil...

Når du har arbejdet og fået noget erfaring, får du sikkert nye ambitioner.
Følg dine ambitioner.

Vi kan ikke svare på hvad du skal. 1000 forslag duer ikke.
Dine erfaringer gennem at passe dit arbejde, vil give dig nye mål - og så skal du bare gøre det som ligger naturligt lige for dig.

Du skal ikke tænke på muligheder nu, muligheder er noget du prøver at konstruere som det er nu. Det er ikke sandheden, sandheden er at mulighederne er logiske, fordi du har erfaringer. Få dem ved at passe dit arbejde :D
13. januar 2020 - 12:00 #2
HEJ,¨'

Som Gammel (?) elektroniker er der i dag så mange muligheder, at jeg (heller) ikke ville vide i hvilken retning jeg skulle vælge, dersom jeg SKULLE vælge i dag.  Men du er ung og har arbejdsmarkedet foran dig (det her jeg ikke - uden at det skal give anledning til yderligere betragtninger), men jeg ville læse JAN's #1 ' s indlæg nogen gange, reflektere over det (= tænke over det)  og ikke tænke på efteruddannelse i nogen år.  ERFARING er det arbejdsmarkedet SKRIGER efter. De har  ikke brug for en nyuddannet elektroniker (som i deres øjne knap nok er tør bag ørene - ikke for at genere dig, men for at være realistisk!),  Da jeg blev uddannet (ingeniør) fik jeg ikke job umiddlbart efter færdiggørelse. Det fik jeg først efter nogen år. (det var et hel* (læs: helvedes) problem dengang), men jeg overlevede, omend det ikke blev engelske bøffer hver dag og vin til middagen.  JObbet kom og var der i mange år. Men det fik jeg pga mine personlige erfaringer, inkl. livserfaringer og min personlighed, som også blev videreudviklet i løbet af de "arbejdsløse" år.  Så mit råd til dig er (som JAN #1), læg dine eftreuddannelses-tanker på hylden i nogen år (ikke smid dem ud), arbejd specifikt inden for det område af elektronikken,  som du brænder for (uanset hvad det er) og få en kompetance på området.  Og samtidig udvikles du som menneske (finder måske en kæreste (hvis du ikke allerede har en))
og da vil en efteruddannelse muligvis komme på tale. Og med din erfaring vil du have lettere ved at blive immatrikuleret på højere læreanstalter/ skoler (uni'teterne, akademierne eller ??? ).  Hvad du så vælger er naturligvis dit valg.  Dette ment som et godt råd    Og selv om jeg måske er direkte, er det ment, med et godt hjerte.
Avatar billede Curpa Praktikant
14. januar 2020 - 10:38 #3
Tak skal i have!

Jeg vil reflektere lidt over det hele og lad de ting der skal ske, ske..

God dag til jer :)