Avatar billede mik28 Seniormester
16. januar 2020 - 15:14 Der er 2 kommentarer

CloneZilla og IMAC

Hej Eksperter,

Er det forkert at antage at jeg burde kunne bruge en bootdisk jeg har lavet i Ubuntu 18.04 til at boote en IMAC (2012)? Sagen er den at jeg har 10 MACS hvor jeg skal have clonet diskene til nogle SSD'er. Jeg booter dem, trykker <ALT> vælger min bootdisk med Clonezilla, men får så at vide at det ikke er muligt at boote fra den valgte disk. Hvad gør jeg forkert?

Venlig hilsen
Mikael
Avatar billede Anders Seniormester
16. januar 2020 - 16:26 #1
Det skal være oprettet i bootcamp for at virke. Jeg har en Windows version på en ekstern disk som jeg kan boote alle mine mac op med.

Du kan gøre det samme med bootcamp på en af dem, bare opret disken med det program i stedet for ubuntu direkte.
Avatar billede mik28 Seniormester
16. januar 2020 - 17:34 #2
Hejsa,

Tak for svaret. Jeg tror ikke jeg fik forklaret præcist nok hvad det er jeg gerne vil. Vi har I min organisation 10 gamle Macs (2012) som vi gerne vil puste noget liv I. Vi har valgt at skifte de gamle mekaniske HD ud med SSD'er. Vi har dog en del som vi ikke ønsker at rekonfigurere, derfor vil vi gerne clone de gamle HDs. Vi har ingen interesse i dualboot eller Windows.

Det der undrer mig er hvorfor jeg tilsyneladende ikke kan bruge en bootdisk med CloneZilla lavet i Ubuntu på en MAC.

Venlig hilsen
Mikael