Avatar billede phm1970 Mester
09. marts 2020 - 11:35 Der er 4 kommentarer

installere office 365 for andre brugere

Hej
vi bruger office 365, men jeg vil jo gerne give vores brugere en god service og installere officepakken på deres computere, men i princippet kan jeg ikke da jeg ikke måde kende deres office 365 password....

har jeg overset noget i admin delen som gør det nemmere ? det er ikke en option at brugerne selv skal installere officepakken på deres computer.

/Peter
Avatar billede Mikael Ekspert
09. marts 2020 - 17:50 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2020 - 15:15 #2
Hvordan installerer du da i dag, siden du er nødt til at logge på som brugeren?

Umiddelbart skal du logge på PC´en med din egen administrative bruger, og så bruge den til at installere Office. Når brugeren så selv logger på første gang, bliver han bedt om at logge på office, hvorefter den konfigurerer sig selv (næsten).

Det KAN også lade sig gøre at lave en autokonfiguration, men det kræver nok et større miljø - så skal der være fuld password-integration mellem AD og Office 365, og SSO slået til.
Avatar billede phm1970 Mester
11. marts 2020 - 15:48 #3
nok overkill med autokonfig vi er kun 15 men træls man ikke kan give en god service til sine brugere fordi man ikke må kende windowslogin osv...faktisk er jeg nødt til at nulstille passwords for at kunne tjekke opsætninger inden udlevering så det er måden jeg løser det på nu....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2020 - 16:15 #4
Igen - du kan sagtens installere office under din egen brugerkonto. Så er den næsten klar til brugeren.