Avatar billede byggemandflop Novice
27. marts 2020 - 12:13 Der er 1 kommentar

Dubletter i GROUP BY

Hej
Jeg har lavet et view som gerne skulle give mig en liste med unique PLL ID, men når jeg generer listen får jeg alle linjer dobbelt, efter at have indsat D.Extra6 i select og GROUP BY.... er der en frisk SQL gut derude som kan hjælpe?

SELECT        A.Firm, A.ItemScan AS ItemNo, D.Text1 AS Text, A.ObjectNo AS Batch, A.BestBeforeDate AS MHT, A.Cnt AS Count, B.Pallet, D.Extra6 AS PR_PLL
FROM            dbo.vItemCount AS A WITH (NOLOCK) INNER JOIN
                        dbo.vPallet AS B WITH (NOLOCK) ON A.Firm = B.Firm AND A.Warehouse = B.Warehouse AND A.Location = B.Pallet LEFT OUTER JOIN
                        dbo.vItemCountDetail AS C WITH (NOLOCK) ON A.Firm = C.Firm AND A.Recid = C.Recid INNER JOIN
                        dbo.tItem AS D WITH (NOLOCK) ON A.ItemScan = D.ItemScan
WHERE        (A.Firm = 'xxxxxx'')
GROUP BY A.Firm, A.Recid, A.Warehouse, A.LocationType, A.ItemScan, D.Text1, A.ObjectType, A.ObjectNo, A.ProdDate, A.BestBeforeDate, A.DelBeforeDate, B.Inserted, A.Extra1, A.Extra2, A.Extra3, A.Extra4, A.Extra5, A.Cnt, B.Location,
                        B.LocationType, B.Pallet, D.Extra6, B.Inserted, B.Locked, A.Locked
HAVING        (A.LocationType = 'P') AND (B.LocationType = 'L')
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2020 - 14:45 #1
Men så er de jo ikke ens hvis du får duplicates.

Der må være noget data i de linjer der ikke er ens ...