Avatar billede Butterfly Ekspert
28. april 2020 - 07:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt som tal

Hej
Jeg har 2 lister med ansatte jeg skal kombinere, på den ene står lønnr som tal, men på den anden står det som tekst.
Når de er kombineret skal jeg fjerne dubletter, men det kan jeg ikke, når noget af det står som tekst. Hvordan løser jeg det.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
28. april 2020 - 07:56 #1
Det hurtigst er måske at gange alle lønnumre med 1, så skulle de allesammen gerne blive til tal hvorefter du kan slette dubletter.

Alternativt kan du markere den første celle hvor nummeret står som tekst og herefter udvide din markering til alle lønnumre. Herefter kan du klikke på det ikon der nu kommer frem der giver adgang til excels indbyggede funktion til at konvertere tekst til tal.
Avatar billede Juul Forsker
28. april 2020 - 08:25 #2
Når du kombinerer listerne, kan du evt. sørge for at flytte tekst-dataen med =Talværdi(a1) og trække den ned, eller flytte tal-daten som =A1&"" - så ender du med ens data
Avatar billede Butterfly Ekspert
28. april 2020 - 08:45 #3
thomas_bk
Når jeg ganger med 1, så bliver alt tekst, men så kan det sorteres og dubletter fjernes.

Juul
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Jeg tager kopi af fane1 og sætter ind på fane3 i A2, under disse data sætter jeg data ind fra fane2. Taldata fra fane2 står som tekst.
Avatar billede Butterfly Ekspert
28. april 2020 - 10:02 #4
thomas_bk
Det var vist en fejl 40 :-), det virker fint med *1

Tak for hjælpen
Avatar billede Paw Winther Mester
29. april 2020 - 10:42 #5
Husk at markere løsning, således opgave afsluttes :-)
Avatar billede Butterfly Ekspert
29. april 2020 - 11:17 #6
Hej Paw Winther
Det skal jeg nok, men håber der kommer en med de vise sten. Og med hjælp til at undgå det i fremtiden.,
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. april 2020 - 11:32 #7
Det kan vi ikke ret godt svare på når du ikke fortæller hvor du får data fra.
Det er dine datakilder som skal sørge for at lønnr leveres i det format du ønsker(om muligt)