Avatar billede Frede Praktikant
28. april 2020 - 11:33 Der er 5 kommentarer

Scanningsproblem.

Jeg har skrevet flere gange, men de svar jeg har fået har jeg ikke rigtig kunnet bruge til noget. Derfor prøver jeg nu igen.
Jeg har netop købt en HP computer HP NB 17-CA0016N0. Jeg har en ældre printer fra 2011.Det er en HP Destjet 3050SE. Serienr. CN08T1D3MH. Modelnavn: CH376B. Printeren har jeg tilkoblet min nye computer og der er ingen problemer med udskrivning. Men når jeg vil scanne fremkommer følgende fejlmeddelelse: Windows(WIA) indscanningsfejl og fejl ved HP twain indscanning. Endvidere fremkommer der en boks med bemærkning "kan ikke nå scanneren". Jeg har afinstalleret og geninstalleret printeren, men det hjalp ikke. Der var ingen scanningsproblemer med den gamle computer fra 2010. Her trykkede jeg på scanningsknappen på printeren. Kan det tænkes at min nuværende printer er for gammel til at blive koblet sammen med min nye computer? Hvis der kræves en scanningsdriver så giv mig venligst en udførlig vejledning. Håber meget I kan hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2020 - 11:52 #1
I gamle dage kunne 32bit drivere også indeholde noget 16bit kode, da 32bit cpu'er kunne det.
Nu har vi kun 64bit cpu'er, og de kan ikke længere afvikle 8 eller 16-bit kode.
Saml den gamle printer inkl manual og en driver-cd, og giv den til den lokale genbrugsbutik. 9 år for meget, og de koster ikke meget.
Hvis du har en ipad, så er der en Docr app, og fra version 4 er ocr indbygget. Du kan tage et foto af en tekst, rette billedet op så det er rekangulært, og så skanne teksten. Gratis. Der er helt sikkert en tilsvarende app til android.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2020 - 11:52 #2
Hvorfor har du ikke reageret på vores kommentarer til dig i dine tidligere spørgsmål om samme emne?

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1033009

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1033130
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2020 - 14:12 #3
Ja det er noget rod. Fortsæt i oprindelig tråd
Avatar billede falster Ekspert
28. april 2020 - 17:16 #4
Enig "ryd" op i dine tidligere spm. om emnet og

hvis det er denne så tjek/download og installer driverne:

https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-laserjet-3050-all-in-one-printer/1140783

(version 6.9.0.24630    19.3 MB    1. dec 2019)
Avatar billede falster Ekspert
28. april 2020 - 17:26 #5
Det er nok ikke den - undskyld.

Hvad med denne:

https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-deskjet-3050-all-in-one-printer-series-j610/4066450/model/4066451?sku=CH376B

samme besked om download og installation af driverne. Der sker ikke noget ved at prøve, hvis det ser ud til at ligne din.