Avatar billede Koppen Praktikant
11. maj 2020 - 21:43 Der er 5 kommentarer

Hjælp til printe plakater

Hej
Jeg har designet nogle plakater som jeg gerne vil printe, og se om de skal sælges i fremtiden. Jeg er meget nybegynder indenfor feltet, og kan ikke helt gennemskue hvor jeg finder den bedste pris og hvordan på sådan nogle print. Når jeg søger på Google, er priserne ret høje - omkring 150-200kr for en normal plakat, hvilket er alt for dyrt hvis jeg også skulle tjene lidt på dem.
Har i nogle råd til hvordan jeg bedst finder en til at printe, og hvad kan jeg forvente af pris?
Tak :-)
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 21:56 #1
Jeg har ikke det store kendskab til emnet, men jeg tror, at almindelig, sund fornuft ville sige, at du bør lave en del research først for at finde ud af, om der er et marked for dine plakater. Har du gjort det?
Avatar billede Koppen Praktikant
11. maj 2020 - 22:21 #2
Det er primært til privat, indtil jeg beslutter om de skal sælges.
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 22:27 #3
Ok. Hvilken størrelse skal plakaterne være i, og hvilket papir skal de printes på?
Avatar billede kurtba Ekspert
11. maj 2020 - 22:31 #4
Nu er en plakat jo et vidt begreb. Hvor stor er plakaten, hvilken kvalitet vil du have osv.
Måske skal du kigge efter bogtrykkerier i stedet for, så du kan få tilbud på et antal. Desto flere man vil have, desto bedre bliver prisen.
Jeg fandt lige et helt tilfældigt firma, som jeg absolut intet kender til. De vil trykke 100 plakater for knap 900 kr.  Så det er jo en helt anden pris. Str. er ca. 60x84 cm, men der er flere størrelser at vælge mellem.
https://topaper.dk/?gclid=EAIaIQobChMI3p7SptKs6QIVz0MYCh0AGgFWEAAYAiAAEgI50PD_BwE
men prøv selv at søge lidt mere. Måske kan du finde bedre tilbud og nogen, som måske vil trykke mindre oplag - men mindre oplag vil helt sikkert give højere stykpris.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. januar 2022 - 19:08 #5
Så er vi tilbage ved mit svar i en tidligere tråd om klistermærker.
Idag er https://lasertryk.dk/plakater det bedste bud - samt de har opkøbt stort set alt der kan "trykke" med kvalitet og det rigtige udstyr. Så gå til hovedet og ikke til "rø..." der alligevel blot vidersælger løsningen fra dem ;-D