Avatar billede Jeff Novice
04. juni 2020 - 09:59 Der er 6 kommentarer

tilføj værdier i tabel indtastet fra samme celle

Evt via makro, hjælp til indspilning. Eller findes der en nemmere måde?

i Celle A1 indtastes et tal ( evt 10), som bliver overført A2
i Celle A1 indtastes et nyt tal ( evt 13), som bliver overført til A3 ( uden at A2 slettes)
I Celle A1 indtastet et nyt tal ( evt 15), som bliver overført til A4 osv.( uden at A3 slettes)

I Celle A5 summeres A2-A4 ( sum = 10+13+15)

håber nogen kan hjælpe :-)!!
Avatar billede madklub Guru
04. juni 2020 - 10:12 #1
Hvorfor skriver du bare ikke i celle A2-A4 ?
Avatar billede Jeff Novice
04. juni 2020 - 10:29 #2
så har jeg kun et indtastningsfelt.
En funktion jeg også kan bruge i andre sammenhæng
Avatar billede kim1a Ekspert
04. juni 2020 - 11:35 #3
Du kan evt. få vba til at lave en pop up med spørgsmålet om værdi 1, værdi 2 og værdi 3 efter hinanden, men du kan ikke gøre det hensigtsmæssigt hvis du vil have den til at registrere forskellige værdier tastet i samme celle.
Avatar billede jens48 Ekspert
04. juni 2020 - 13:02 #4
Hvis du ikke blot vil skrive i A2 til A4 kan du evt. bruge denne makro. Lav en separat makro til at slette cellerne.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
If Range("A2") = "" And Range("A3") = "" And Range("A4") = "" Then
Range("A2") = Target
Else
If Range("A2") <> "" And Range("A3") = "" And Range("A4") = "" Then
Range("A3") = Target
Else
If Range("A2") <> "" And Range("A3") <> "" And Range("A4") = "" Then
Range("A4") = Target
Range("A5") = WorksheetFunction.Sum(Range("A2:A4"))
Else
If Range("A2") <> "" And Range("A3") <> "" And Range("A4") <> "" Then
MsgBox ("Slet A2:A5")
End If
End Sub
Avatar billede Jeff Novice
04. juni 2020 - 13:23 #5
Det er en stor hjælp :-), men ved ikke lige hvordan jeg skal C/P den i listen. Når jeg C/P den du har skrevet, så siger den fejl.  :-(
Avatar billede jens48 Ekspert
04. juni 2020 - 14:03 #6
Højreklik på fanebladet og sæt den ind under Vis Koder