Avatar billede MagnusPed Novice
18. juni 2020 - 11:50 Der er 7 kommentarer

Makro - Automatisk filtrering ved tryk på box

Hej!

Jeg søger hjælp til at oprette og tilknytte en makro der automatisk filtrerer en kolonne efter tal fra højeste til laveste værdier.

På forhånd tak
Avatar billede L_Amtoft Mester
18. juni 2020 - 12:16 #1
hejsa
en hurtig indspillet makro

Sub sortering()
' sortering Makro
' sortere tal i kolonne A, fra laveste
'
    Sheets("ark1").Select
    Range("A1").Select
    ActiveWorkbook.Worksheets("ark1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("ark1").Sort.SortFields.Add2 Key:=Range("A1") _
        , SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("tilf?ldig").Sort
        .SetRange Range("A1:A32")
        .Header = xlNo
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
    Range("B1").Select
End Sub
Avatar billede MagnusPed Novice
18. juni 2020 - 13:08 #2
Hej det er lidt kryptisk for mig at forstå.

Nedenfor har jeg delt et billede, i håb om at lette forståelsen for mit behov.

Jeg ønsker at få alt daten sorteret ud fra Række A. Så når jeg trykker på en knap, så sorterer den frost-produkterne ud fra den række. Hvis det giver mening?

Vh Magnud

https://photos.google.com/photo/AF1QipNTzIf23Tq9142ZjtdDEuKRDunfLxIk5ZtUQ2yY
Avatar billede L_Amtoft Mester
18. juni 2020 - 13:25 #3
får blot en fejl når jeg vil se dit billede (det kan sagtens skyldes at vores firewall blokkere det), måske jeg kan se det hvis jeg prøver hjemmefra

det lyder som et filter
er det rigtig forstået, at du har en række tal i kolonne A, tal eller tekst i kolonne B og formentlig i flere
hvad er det makroen skal gøre, som ikke kan klares med et filter ?
Avatar billede MagnusPed Novice
18. juni 2020 - 13:28 #4
Ja formegetligt derfor.

Det er faktisk bare et filter, som jeg vil have konverteret om til en makro-knap.

Det var vidst måden jeg skulle have beskrevet det på!
Avatar billede L_Amtoft Mester
18. juni 2020 - 13:44 #5
ny indspillet makro

Sub sortering2()
' sortering2 Makro
'
    Sheets("mail").Select
    Range("A1").Select
    Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
    Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
    Selection.AutoFilter
    ActiveWorkbook.Worksheets("mail").AutoFilter.Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("mail").AutoFilter.Sort.SortFields.Add2 Key:=Range( _
        "A1:A35"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
        xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("mail").AutoFilter.Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
    Range("I1").Select
End Sub
Avatar billede MagnusPed Novice
18. juni 2020 - 14:03 #6
Hmm takker fortsat for hjælpen, men det fungerer ikke. Er nok lidt svært at forklare, men kan være billedet hjælper, hvis du kan se det på et tidspunkt.. hmm
Avatar billede kim1a Ekspert
19. juni 2020 - 10:23 #7
Billedet giver også fejl her hjemmefra hvor det ikke er firewall der blokerer. Prøv evt. Dropbox.