Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 15:03 Der er 15 kommentarer

Brugt mackbook Pro 15”

Hej har lige købt en mackbook Pro 15” serie nummer  CO2HF2X5DV7L
Når man tænder den starter den med grå skærm efter lidt tid dukker et roterende spørgsmålstegn op???
Går ud fra den er blevet slettet helt... what to do???

Og ja fik den billigt 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 15:09 #1
Kan denne video hjælpe dig? https://www.youtube.com/watch?v=uc9tRIDbx8E
PS Jeg er ikke Mac bruger :-)
Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 15:20 #2
Tror faktisk det virker 😃
Avatar billede Anders Seniormester
04. juli 2020 - 15:21 #3
Start op og hold cmd+r eller cmd+alt+r nede.
Så klare den det hele ca.

Her er en mere komplet guide:
https://mackabler.dk/blogs/139_lær-at-gendanne-din-mac-til-fabriksindstillin.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 15:21 #4
Du melder bare tilbage hvis der bliver "hul" igennem :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 15:25 #5
#3 Fin skrevet guide Anders. Mener jeg kan huske du er Mac bruger, så jeg kigger med herfra, hvis Ras-b ikke kommer i mål :-)
Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 15:42 #6
Jeg kommer på nettet, men når den har (geninstalleret), Apple kommer på skærmen og den genstarter, går den i grå skærm igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 15:45 #7
#6 Øv. tænker så defekt disk, men måske Anders har nogle andre tip du kan prøve :-)
Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 15:51 #8
Ja det var desværre også min tanke.
Nogle ideer om hvad det koster at få den skiftet?
Kan det svare sig?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 15:52 #9
#8 Ved jeg ikke noget om. Vi afventer lige besked fra Anders :-)
Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 16:29 #10
Fandt problemet🙈
Der er ingen harddisk i 🤷🏼‍♂️
Mange tak for hjælpen og de gode svar
Avatar billede Anders Seniormester
04. juli 2020 - 16:45 #11
Sjov fejl. Det havde jeg ikke gættet. Men gætter på din mac har en 2.5” disk i sig, så køb en ssd med det samme, har den også et dvd drev kan du eventuelt også skifte den ud med en ssd.
Harddisk pladsen i Macs skal bruge nogen bestemt skruer, de er svære at finde, skal det være perfekt så kan du finde dem på eBay, ellers er gaffa fint, da en ssd ikke bliver så varm eller bevæger sig som en hdd, og lyden og varmen er grunden til de særlige skruer.
Her en en ssd holder til erstatningen af dvd’en.
https://mackabler.dk/optisk-drev-til-ssd-holder-65.html

Du kan let gøre alt det her selv, altså hvis det er den med dvd og 2.5” disk.
Avatar billede Ras-b Novice
04. juli 2020 - 17:11 #12
Ja den var lidt speciel 🤣
Skruerne til harddisken sidder stadig i den lille holder, og ja det er den med disk.
Har ikke tænkt at ofre det vilde på den, så nøjes med en harddisk, den er bestilt, og ja det ser helt enkelt ud 😊
Mange tak for hjælpen, måske vender jeg tilbage når den er monteret..
Går ud fra jeg kan anvende samme instrukser når den skal installeres ?
Avatar billede Anders Seniormester
04. juli 2020 - 17:23 #13
Ja, der er ingen forskel.
Jeg har selvfølgelig også skrevet en guide til det der du er igang i:
https://mackabler.dk/sider/fa-din-gamle-macbook-pro-til-at-spille-igen-89
Avatar billede Anders Seniormester
04. juli 2020 - 17:24 #14
Tjek om du har en skruetrækker til de skruer der ;) De er besværlige
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2020 - 17:31 #15
#10 velbekomme Ras-b. Du skal være velkommen en anden gang :-)