Avatar billede TSA Novice
19. august 2020 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Markere data i farver for Top, Middel, Bund.

Jeg har 20 medarbejdere som alle arbejder med forskellige typer arbejde - inden for 4 kategorier f.eks.:
El, VVS, Tømrer, Murer. Jeg har et ark hvor kategorierne står i rækkerne og medarbejderne står i kolonnerne. I hver kolonne har jeg fordelt medarbejderenes timer på kategorierne.
Jeg vil nu gerne visuelt vise hvem der laver mest, middel eller mindst, af de enkelte kategorier, med farver.

Jeg ved der er en løsning :-) men kan ikke finde den. Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. august 2020 - 11:02 #1
Du skal kigge på 'betinget formattering'
Avatar billede ebea Ekspert
19. august 2020 - 11:05 #2
Du kan jo gøre det på mange måder!
Men en måde, kunne være, at vælge hele området med timer for medarbejderne, og så i "Betinget Formatering" vælge "Farveskalaer" og så de farver du ønsker at bruge, og indsætte værdier (svarende til timer) som området skal dække.
19. august 2020 - 11:26 #3
Knappen hedder Betinget formatering, men den nemmeste løsning er at høre klikke på arket
Avatar billede TSA Novice
19. august 2020 - 12:06 #4
Tak skal i have, er der en mulighed for at Excel, via en formel, selv regner det ud og "farver" ?
Avatar billede ebea Ekspert
19. august 2020 - 12:24 #5
#4 - Jeg er ikke helt med på hvad du egentlig vil. Der er 2 som peger på at bruge "Betinget formatering", som er den mest fleksible løsning.
Så accepterer du en løsning i #3 med at højreklikke på Arket!! Jeg ved ikke hvad det skulle være af løsning!
Og nu spørger du i #4, om der er en formel som selv regner det ud, og farver det.
Og ja, det er der, men det er også "bundet sammen" med "Betinget formatering"

Men har du været inde i "Betinget formatering" og se mulighederne?
Avatar billede TSA Novice
19. august 2020 - 12:51 #6
JA tak - jeg har kigget på det igen og det er en god løsning - tak fordi i tog jer tid til at svare og tak for de gode svar.