Avatar billede Nichlas Mester
03. september 2020 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Klokkeslet problematik

Hej Eksperter,

Sidder sku med et problem der er ved at få mig til at rive mit hår af, og håber en af jer kan hjælpe.

Jeg sidder pt. og arbejder med et udtræk over de elever vi har og hvordan de fremmøder. Normalt når jeg arbejder med dette kan jeg finde forskellen mellem to klokkeslet eks. 17:00:00 - 19:00:00 ved at minus 19:00:00 fra 17:00:00, men af en eller anden grund giver det pt. 0,083333 når jeg gør dette, og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvorfor.

Har prøvet mig med forskellige =Tekst formler, og konverter formler, men kan simpelthne ikke få noget til at virke korrekt.

Hjælp! på forhånd kæmpe tak :)
Avatar billede anedi Ekspert
03. september 2020 - 11:09 #1
Prøv at formatere cellen som Tid, det lyder som om den er formateret som tal.

Højreklik - formater celler - Klokkeslæt
Avatar billede Nichlas Mester
03. september 2020 - 11:31 #2
Det gav desværre ingen ting, den er formateret som klokkeslæt
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 14:03 #3
#1 virker hos mig. Ved at formatere resultatcellen som tal får jeg også 0,0833. Når jeg derefter formaterer til klokkeslæt giver resultatet 2:00:00
Avatar billede Nichlas Mester
03. september 2020 - 14:11 #4
Endte med at gå en anden vej, har forsøgt at formatere klokkeslættet de sidste mange timer nu og det gav intent, de kommer ud formateret som klokkeslæt, og selv hvis jeg først formatere dem til tal og så efterfølgende klokkeslæt så virker det ikke.

Der var heldigvis en anden løsning som dog kræver lidt ekstra arbejde, men den går jeg med i denne omgang, men tak for jeres bud.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. september 2020 - 16:49 #5
Har du prøvet med format penslen?
Avatar billede Jan K Ekspert
03. september 2020 - 23:05 #6
Det et problem, der er set før, at nogle klokkeslæt bliver til decimalet, når de importeres fra eksterne kilder. Prøv at gange med 24.
Avatar billede Idfordring Praktikant
12. marts 2021 - 13:59 #7
BREVFLET FRA EXCEL TIL WORD - KLOKKESLET PROBLEM!
Sådan ser formateringen ud i Word: "Mødetidspunkt"
Sådan ser resultatet ud i Word efter brevfletning med Excel: "11:00:00 AM"

Sådan ønsker jeg resultatet skal se ud i Word efter brevfletning med Excel: 11:00

Kan det gøres?
Avatar billede Jan K Ekspert
13. marts 2021 - 12:51 #8
Ja, men du skal formatere flettefeltet i Word.

http://kronsell.net/problemer_med_brevfletning.htm
Avatar billede Idfordring Praktikant
14. marts 2021 - 06:51 #9
Tak Jan! Men lige nøjagtigt klokkeslet formatet finder jeg ikke i din ellers meget pædagogiske gennemgang af formattering og brevfletning.
Avatar billede Jan K Ekspert
14. marts 2021 - 14:38 #10
Prøv at bruge formatkoden hh:mm