Avatar billede Nina Novice
27. september 2020 - 12:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering hjælp!

Hej.
Jeg har masse folk, som skal have førstehjælpskursus en gang om året.
Dermed har jeg nogle forskellige datoer for hvornår de hver især har afholdt det sidst.
Jeg vil så gerne have, at Excel skal farve cellen med en dato gul, hvis der er mellem 3 og 1 måned til, at det er et år siden og cellen skal farves rød, hvis der enten er under en måned til at datoen er et år gammelt eller det år er overskredet.

På forhånd, mange tak!
Mvh Nina
Avatar billede ebea Ekspert
27. september 2020 - 13:35 #1
Prøv med denne formel, og tilret selv dage (i tilfældet her, 90 dage), og området:
=OG(A1<=(IDAG()-90))
Avatar billede Nina Novice
27. september 2020 - 14:01 #2
ebea, tak for dit svar.
Skal jeg så indskrive den formel for hver enkelt celle med dato? Når jeg gør det, så bliver cellen rød, selvom datoen er 10-03-2020. Der skal den jo ikke farves. Samtlige datoer jeg gør det på, der bliver cellen farvet rød.
Jeg markerer cellen med den dato den skal tjekke, så indsætter jeg ny regel og skriver den formel ind som du har skrevet. Så ændrer jeg A1 til den celle som som jeg har markeret.
Er det korrekt gjort? Eller skal jeg markere dem alle og opsætte ny regel? Og hvilken celle skal jeg så angive i stedet for A1?

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
27. september 2020 - 16:00 #3
#2 - Har du mulighed for at uploade et eks. på din dato opstilling. Så kan jeg tilrette dette, så det passer!
Avatar billede Nina Novice
27. september 2020 - 18:24 #4
Det gør jeg gerne, men hvordan? Er ny herinde.
På forhånd, tak.
Avatar billede Nina Novice
27. september 2020 - 18:50 #5
Avatar billede ebea Ekspert
27. september 2020 - 19:46 #6
Avatar billede Nina Novice
27. september 2020 - 21:00 #7
Ja, det er det lige præcis!
Tusind tak for din hjælp, ebea.
Avatar billede ebea Ekspert
27. september 2020 - 22:04 #8
#7 - Du er velkommen ;-)