Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 18:11 Der er 10 kommentarer

MacBook Pro kan ikke starte op eller gendanne fabriksindstillinger

Hej

Jeg har en MacBook Pro 15" fra 2012, tror jeg....
intel core i7 processer og 750 GB HD
kørte med MacOs High Sierra version styresystem

Jeg kom til at slette admin bruger og forsøgte at genoprette via cmd + R men kunne ikke pga jeg ikke var admin.
kan jeg oprette e USB bootdisc via en windows pc til MacBook????
Avatar billede Anders Seniormester
20. januar 2021 - 18:24 #1
Prøv: cmd + alt + R
Nej, du kan ikke lave en bootdisk fra windows.
Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 18:40 #2
hvad kan jeg så gøre???
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2021 - 18:42 #3
Eller cmd-alt-shift-r - samt en håndfuld opgraderinger. Brug den hvis Anders' gode tip ikke virker, men det vil bringe den tilbage til 10.9 eller 10.8, og så skal man gennem 10.11 inden man opgraderer videre.
Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 18:47 #4
kan jeg gøre noget via min iphone eller Ipad???
jeg kan har erfaret at jeg har slettet backup på HD, hvordan det så ellers er sket....og derfor kan jeg ikke genoprette. Hvordan får jeg en bootdisc når jeg ellers kun har pc i hjemmet
Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 18:49 #5
cmd+alt+r er det det der gør at den kan køre via internettet??

har prøvet at downloade software på denne måde men den siger der ikke er plads på HD
Avatar billede Anders Seniormester
20. januar 2021 - 19:06 #6
Du kan altid slette disken når du starter den med CMD+R eller en af de andre.
Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 19:43 #7
jeg prøver
Avatar billede Claus Praktikant
20. januar 2021 - 19:58 #8
Jeg har slettet HD'en og så forsøgt at gendanne. Nu siger den, at den ikke kan downloade de nødvendige komponenter. Den prøver med MacOS X Lion men kan ikke gøre det
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2021 - 21:12 #9
Det var det samme jeg var ude for, så jeg måtte bruge cmd-alt-shift-r som gendanner til den originale OS. Derefter humper man sig videre. Næste problem er at datoen skal ændret til 2015, hvis man vil installere 10.11, men se hvor langt du kommer i første omgang.
Avatar billede Claus Praktikant
21. januar 2021 - 15:40 #10
Men den gendanner ikke noget, den siger at den ikke kan gendanne og når den så genstartes åbner skærmen op med et lyse gråt  "ø" midt på skærmen...
jeg er nok nødtil at skaffe en installations-CD med softwaren på