Avatar billede Budwar Mester
09. februar 2021 - 09:52 Der er 2 kommentarer

Største antal fremmødte

Jeg arbejder med et regneark, så jeg i næste sæson kan holde styr på hvor mange golfspillere , der er med til vore ugentlige seniorturneringer . Men..
Jeg kunne godt tænke mig følgende :
Hver gang deltagerantallet er større end det hidtil opnåede , vil det nye "rekordantal" fremgå i en celle for sig selv  !
f.eks ..

Ugentlige detager antal fremgår af cellerne (E150 - W150) . "Rekordantallet"  skal stå i (C4) .. Men kun hvis det ugentlige tal i (E150-W150) er større end tallet i cellle ( C4)...

Håber at der er en, som har en løsning på denne formel !
Avatar billede anedi Ekspert
09. februar 2021 - 10:34 #1
Hvis du vil have det største tal til  at stå i C4 kan du prøve med:
=MAKS(E150:W150).

Hvis der kun skal stå et tal, hvis det senest indtastede tal er det største af alle, så kan du prøve med:
=HVIS(MAKS(E150:W150)=INDEKS(E150:W150;;TÆLV(E150:W150));MAKS(E150:W150);"")

Vh
Anedi
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. marts 2021 - 23:32 #2
Hej Budvar

Jeg har en anden løsning.  Nu ved jeg ikke hvordan dit skema ser ud, så jeg har måske brugt nogle områder der er optaget, men så må prøve at ændre det

Jeg hører gerne om du kan buge indlægget eller ej.

m v h  mads32
https://www.dropbox.com/s/nsvkbh0kc436hny/st%C3%B8rste%20antal%20frem%C3%B8dte_mads32.xlsm?dl=0