Avatar billede settler Juniormester
15. februar 2021 - 09:33 Der er 5 kommentarer

Overføre data fra en mac ekstern disk til PC

Hej,

Jeg har en masse data på nogle Mac eksterne diske.

Hvordan får jeg dem over på min PC?
Det kan alternativt også være at jeg bare køber en PC-ekstern disk, hvis dette er nemmere. (hvis jeg kan bruge macbook'en til at føre over)

Det er flere TB, så nemmeste løsning er at foretrække.

Tak
Avatar billede eurositi Ekspert
15. februar 2021 - 10:26 #1
En harddisk er en harddisk. Udfordringen er blot, at de er formateret til forskellige filsystemer af hensyn til Windows og MacOS (OSX).

Du burde kunne læse filerne i WIndows med dette lille gratis program: http://www.catacombae.org/hfsexplorer/

Du finder hele tråden her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035927
Avatar billede settler Juniormester
15. februar 2021 - 10:30 #2
Jeg har ca. 2 gb video. I forskellige formater. Så på en eller anden måde skal jeg have dem på en pc, eller en pc harddisk. Bare hvordan det er muligt :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
15. februar 2021 - 12:46 #3
Prøv værktøjet først. Det så ud til at fungere for spørgeren i den anden tråd.

Windows kan allerhøjest have problemer med nogle bestemte tegn i filnavne, hvis disse tegn ikke er tilladt i filnavne i filsystemet NTFS, som Windows benytter. F.eks. er :, <, >, / og \ ikke tilladt. Det er kolon i hvert fald i MacOS.
Avatar billede eurositi Ekspert
15. februar 2021 - 15:35 #4
Windows 10 har medfødt understøttelse af de fleste gængse videoformater, bortset fra H.265, som du til gengæld kan afspille med VLC eller et hav af andre gratis videoafspillere - herunder Chromecaste til dit TV med appen Videostream for Chromecast (hvis du har en Chromecast indbygget eller tilsluttet).
Avatar billede settler Juniormester
15. februar 2021 - 15:37 #5
Ok, giver det lige en chance.
Tak for det