Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 01:53 Der er 8 kommentarer

SSD i macbook pro 2011

Hej,

Har nu siddet i 15 timer og bakset med opgradering til SSD i Macbook pro 2011, problemet er når jeg har indtastet apple ID får jeg beskeden:
"Dette emne er midlertidigt utilgængeligt"
og jeg kommer ikke videre, jeg har støvet alt hvad jeg kan finde på nettet af diverse forslag igennem..... intet af det virker!

Kan forstå det er noget med apple ID der ikke passer til det nye OS X-Lion!
Men hvordan gør man så?
Hvis jeg prøver med Option, Cmd, R efter opstart forsøger den at finde den oprindelige OS men der er serveren ikke tilgængelig.
Hvis jeg holder Cmd, R nede efter opstart forsøger den at installere OS X-Lion, men det er der den siger: Dette emne er midlertidigt utilgængeligt!!!

Hvad skal jeg gøre? eller kan det ikke lade sig gøre, please help...

Vh
Claus
Avatar billede Anders Seniormester
08. april 2021 - 02:35 #1
Jeg tror du skal vente lidt, det kan være deres server er nede. Ellers ville jeg lave en USB startdisk med et nyere system på.

Sådan laver du et USB stik med Mac osx: (det er det samme for alle Mac Os'erne.)
https://mackabler.dk/blogs/207_Lav-en-MacOS-Sierra-10-12-boot-USB-stik.html

Her er en liste så du kan finde og downloade den nyeste Mac OS som virker med din Mac:
https://mackabler.dk/blogs/261_Opdater-din-Mac-til-nyere-Mac-OSx.html
Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 03:12 #2
Tak,
Kan jeg lave USB sticken på en PC, eller skal det være en Mac?
Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 03:36 #3
tror selv jeg har svaret på det sidste...
Avatar billede Anders Seniormester
08. april 2021 - 10:36 #4
Du mener en Windows PC?
Ja det kan du godt
Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 11:08 #5
ja det var det jeg mente... tak
vender nok tilbage senere
Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 11:59 #6
Så fik jeg det til at fungere..
Ringede til apple support, han mente jeg gjorde det rigtigt, men synes jeg skulle prøve med LAN kabel istedet for WIFI, som sagt så gjort, og så virker det..

-Cmd, Option, R- ved opstart det nyeste OS foreslås,  download starter op og det virker, uden der bliver bedt om Apple login..

Puha det var en lang nat..

Tak til Anders
Avatar billede Anders Seniormester
08. april 2021 - 12:52 #7
Ja, det er da klart....
Dårlig fejlmeddelse :D Skriv da "Der er ikke internet din stenalder mand"
Avatar billede Volvo940 Novice
08. april 2021 - 13:49 #8
Hallå kammerat, der var fin fin internet forbindelse via WIFI, den ville bare ikke kommunikere med serveren her...

Havde jeg manglet internet forbindelse havde jeg jo skrevet det!

Neandertaler....