VBA - select vs "bare at udføre"
Hej alleSom semi autodidakt er jeg aldrig blevet skarp til at forstå select vs at udføre uden at select'e.
Jeg har nu en kørsel som virker lidt omstændig, omend det mere er for læringens skyld at jeg nu spørger:
For i = 1 To Sheets.Count
strCaseSheetName = Sheets(i).Name
Select Case strCaseSheetName
Case Is = "Arknavn2"
Sheets(i).Select
Sheets(i).Cells.Select
Sheets(i).UsedRange.Value = Sheets(i).UsedRange.Value 'remove formulas from the sheet
Case Is = "Arknavn3"
Sheets(i).Select
Sheets(i).Cells.Select
Sheets(i).UsedRange.Value = Sheets(i).UsedRange.Value 'remove formulas from the sheet
Case Else
End Select
Next i
Jeg looper igennem arkene og vælger to ark som skal have fjernet alle formler, men burde jeg ikke kunne skrive det i en linje i stedet for tre?
I sin helhed ønsker jeg at fjerne formler fra to ark som kan gå ud til kunder, og derefter slette alle de andre ark for at skabe en projektmappe kun med de offentlige priser i, men jeg har nu to select case kørende, da jeg først skal have omdannet formler til værdier.
Jeg forsøgte tidligere bare at lave alle ark på een gang til formler, men den virkede ikke (hvorfor mon ikke?):
ActiveWorkbook.Sheets.Select
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Application.CutCopyMode = False
Anyway - to forståelsesspørgsmål som jeg gerne vil lære.