Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. april 2021 - 13:47 Der er 9 kommentarer

VPN på Ubiquiti

Heps.

  Jeg slås lidt med at få VPN til at køre på en USG-Pro-4. Processen ser sådan ud:
* Oprettet nyt Network "VPN", IP-range 10.10.10.1/27, DHCP auto og L2TP
* Sat PreShared Key til "Test"
* Oprettet lokal RADIUS-user "Test" med password "LetMeIn".

  Jeg har forsøgt at forbinde til den fra både Win10 og iPhone uden at kunne få hul igennem. Hvad er det lige, jeg overser her?

De bedste hilsner
Avatar billede KHN Guru
20. april 2021 - 16:21 #1
Setup L2TP VPN on Ubiquiti USG:
https://tynick.com/blog/07-26-2019/setup-l2tp-vpn-on-ubiquiti-usg/
Måske det kan hjælpe dig videre.
Avatar billede kulawig Professor
23. april 2021 - 11:10 #2
vil du lave en Vpn fra din telefon/bærbar ind til dit eget interne netværk ?
eller laver du en vpn fra din usg til et andet net ?

mvh
michael
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2021 - 11:40 #3
#1 Desværre ikke noget nyt der.
#2 Jeg bruger VPN fra både en laptop og mobil ind mod mit eget netværk.

Der ser ikke rigtigt ud til at være nogen "gylden" løsning på det, så det er muligt, at det ender med at blive en OpenVPN appliance i VMware i stedet, hvis det ikke lykkes.
Avatar billede kulawig Professor
23. april 2021 - 11:45 #4
ok ... og bar lige for at være sikker ..du sidder ikke "inde" i netværket (på wifi) og tester VPN

no offence intended

mvh
michael
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2021 - 11:57 #5
None taken - nej, jeg tester fra ydersiden i begge tilfælde.
Avatar billede kulawig Professor
23. april 2021 - 12:02 #6
og du har egen IP adresse så det ikke er din ISPs NAT der driller ?

prøv evt at åbne routerens (usg) webinterface til ekstern ip (luk igen når du har testet)
og se om du kan komme "ind"

mvh
michael
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2021 - 12:13 #7
Ingen CGNAT.
Port forward fungerer fint, da der også er både mail- og webserver tilgængelige på internet.
Avatar billede kulawig Professor
23. april 2021 - 12:45 #8
hmm ser lige om jeg har tid til at sætte en op i weekenden, det burde kunne virke

mvh
michael
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2021 - 19:13 #9
Det haster ikke - jeg har nu fået en OpenVPN Access Server appliance rullet igang på min VMware, så VPN er kørende igen.

Det ville bare være rart at få det integreret over i Ubiquiti'en på et tidspunkt.