Avatar billede huddie Professor
16. juni 2021 - 18:30 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Håndskrift font

Hej Eksperter,

Jeg har et af de måske lettere problemer. Sagen er den jeg er på jagt efter en håndskrift font, men dem jeg har set har ikke været helt det jeg har søgt. De har enten været for pæne til at ligne rigtig håndskrift eller også har de været for grimme og ulæselige. Så måske har I nogen idéer som jeg ikke er stødt på.

Primært har jeg disse kriterier til font typen:

1) Den skal helst være gratis
2) Skriften skal se meget autentisk ud, gerne lidt ujævn som sådan en håndskrift vil være.
3)  Så skal man gerne kunne skrive æ, ø, å, Æ, Ø og Å med fonten

Nu håber jeg I kender en font derude som jeg ikke er stødt på og jeg kan bruge.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Huddie
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. juni 2021 - 21:57 #1
Denne har danske bogstaver:
http://finnrasmus.dk/freestyle.ttf
Avatar billede huddie Professor
16. juni 2021 - 22:33 #2
Okay bud, men desværre for pæn. På jagt efter en font med et mere råt look, hvis man kan beskrive det sådan.
Avatar billede KHN Guru
17. juni 2021 - 00:05 #3
Avatar billede KHN Guru
17. juni 2021 - 01:00 #4
https://www.1001fonts.com/raw-fonts.html?page=1

I den boks hvor der står - Your text here, skriver du: æ ø å
for at få vist skrifttyper der understøtter disse bogstaver.
Avatar billede huddie Professor
17. juni 2021 - 21:20 #5
2 gode muligheder, men jeg tror desværre det er steder jeg selv allerede har været og kigge.
Jeg lader lige emnet kører lidt endnu i håb om at der dukker det rette guldkorn op.