Avatar billede Btimmer Seniormester
30. august 2021 - 12:52 Der er 10 kommentarer

Kan ikke åbne vedhæftet PDF file

Jeg har en PC opgraderet fra Windows 7 til Windows 10.
Når jeg får en outlook mail på min PC, vedhæftet en PDF file, kan jeg ikke åbne filen. Når jeg højreklikker på filen står der kun:
Forhåndsvisning
Gem i OneDrive
Download
Ingen steder står jeg kan vælge; Åbn med > Vælg en anden app ...
Jeg har selvfølgelig opgraderet adobe.

PS: På min iPad kan jeg åbne PDF filer direkte.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. august 2021 - 13:01 #1
Får du kun de 3? Du har ikke en der bare hedder Åbn?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
30. august 2021 - 13:06 #2
Hvad sker der hvis du trækker filen ud på skrivebordet og dobbeltklikker på den?
Avatar billede Btimmer Seniormester
30. august 2021 - 13:23 #3
#1 Som jeg skriver står ingen steder Åbn
Avatar billede INK Ekspert
30. august 2021 - 13:25 #4
Lyder som om du bruger webmail. Derfor skal du først downloade, og så åbne filen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. august 2021 - 14:09 #5
#4
Ser ud til du har ret. Jeg får kun de 3 muligheder når jeg er på online outlook. Nok ikke meget at göre ved det.
Avatar billede Btimmer Seniormester
30. august 2021 - 14:32 #6
#4 Ink
Det er bare lidt mærkeligt, problemet er først kommet nu,
Det eneste jeg har gjort er at jeg har ændret adgangskoden til Microsoft ???
Avatar billede INK Ekspert
30. august 2021 - 14:35 #7
Hvad sker der når du bruger forhåndsvisning? Kan du så printe denne ud direkte?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. august 2021 - 14:42 #8
#7
Her åbner den i en pop-up der man kan printe fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2021 - 16:24 #9
da du ændrede adgangskoden til Microsoft, skiftede du så fra lokal til online konto? det kan i givet fald være det - at du nu er online, og ikke automatisk henter alt ned lokalt.
Avatar billede supportsiden Professor
31. august 2021 - 00:36 #10
Prøv at sætte din browser som standard program til at åbne .PDF
Hvis du installerer den nye Edge browser bliver det så vidt jeg husker den som bliver std.