Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
29. september 2021 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Arbejdsliste og printvenlig liste

Hej,

Jeg har et excel-ark som efterhånden er blevet fuld af mange information omkring medlemmerne, herunder personfølsomme oplysninger (som alle sammen er relevante for at kunne arbejde i det og opbevares efter alle lovgivningens regler), men som gør det uoverskueligt og usikkert hvis man gerne vil printe det ud.

Jeg overvejede derfor om det var muligt at lave et faneblad med en udskriftsvenlig version som kun viser de linjer og kolonner der er relevante, uden at jeg manuelt skal opdatere det hele tiden via filtrer eller udskriftsområder.

Den del er umiddelbart nem nok og det kan jeg godt selv finde ud af, men det der besværlige gøre opgaven er, at den printvenlige version ikke skal vise medlemmer som har brugt 0 timer (som er indtastet i kolonne D).

Hvis vi har 7 medlemmer på min arbejdsliste og kun 5 af dem har brugt mere end 0 timer, så er det kun de fem medlemmer der skal komme frem på fanebladet med den printvenlige liste.

(den rigtige liste har hundredvis af medlemmer, men mange af dem står med 0 timer)

Jeg har lagt et regneark op her, som forhåbentligvis illustrer hvordan min arbejdsliste ser ud nu og hvordan jeg håber den udskriftsvenlige version kan komme til at se ud:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uR0sV6O_SJ3jw4AH5xYRmFUuXPPmmHCF/edit?usp=sharing&ouid=116262170725608510274&rtpof=true&sd=true

På forhånd mange tak for den altid kompetente hjælp jeg får herinde :)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. september 2021 - 14:14 #1
Hvilken version af excel bruger du?
Og kan du gøre en fil tilgængelig man kan redigere/downloade...
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2021 - 14:55 #2
Kan du ikke bare bruge en simpel HVIS formel, indsat i L3, og så kopiere den nedad.

=HVIS($D3>0;$B3;"")
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
29. september 2021 - 15:15 #3
@thomas_bk, du burde kunne åbne linket i min oprindelige spørgsmål og så trykke på Filer - > Download -> Excel

Jeg bruger Excel 365.

ebea, det kan jeg godt, men så kommer der en masse tomme linjer - det er ikke så udskriftsvenligt når der kommer tre blanke sider ud midt i det hele, eller én hel A4 side med 3 medlemmer på :)
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
30. september 2021 - 08:10 #5
xl-Enthisiast, jeg tror det har løst problemet! Jeg bakser lige lidt mere med den og gennemgår listen for at sikre alt virker, og hvis det fortsat virker så markere jeg dit svar som løsningen!

Mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
30. september 2021 - 08:20 #6
Jeg troede det ville tage længere tid at kontrollere, men formlen virkede perfekt! Tusind tak for hjælpen xl-Enthusiast, og også tak til ebea og Thomas fordi i tog tid til at kigge på mit spørgsmål - det er altid værdsat :)

Det er en virkelig spændende formel du har brug til at løse problem xl-Enthusiast, den må jeg studere nærmere og se om jeg kan tage ved lære af til andre Excel problemer jeg måtte løbe ind i...