Avatar billede Mikkel Sander Novice
31. januar 2022 - 15:46 Der er 3 kommentarer

Returner alle resultater i en kolonne med X

Hejsa

Jeg har en række medarbejdere listet lodret (kolonne A). Ud for nogle af disse medarbejdere har enkelte en særlig kompetence markeret med et X i Kolonne B.

Jeg ønsker nu at kunne finde og liste udelukkende de medarbejdernavne der har dette X i kolonne B i en ny kolonne C.

Kan nogle trylle en formel til dette?
Avatar billede jens48 Ekspert
31. januar 2022 - 16:14 #1
Hvis du har Windows 365 kan det lade sig gøre med denne formel:

=FILTER(A2:A100;B2:B100="X";)
Avatar billede jens48 Ekspert
31. januar 2022 - 17:08 #2
Og hvis du har en ældre version kan du klare det med denne makro:

Sub Flyt()
Dim LastRow, R As Long
R = 1
LastRow = Cells(65356, 1).End(xlUp).Row
For x = 2 To LastRow
If WorksheetFunction.Proper(Cells(x, 2)) = "X" Then
Cells(x, 1).Copy Destination:=Cells(R, 3)
R = R + 1
End If
Next
End Sub
Avatar billede acore Ekspert
31. januar 2022 - 17:43 #3
Og i alle versioner kan du bruge Autofilter - hvis det er godt nok?