Avatar billede sanded001 Juniormester
21. april 2022 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af specifik data

Hej.

foreach($con->query('SELECT Kategori, SUM(Pris)  FROM Indkobs_oversigt Group BY Kategori ') as $Kategori)
{

echo $Kategori['SUM(Pris)' ] ;

}

Som det er nu, får jeg en samlet oversigt på alle kategorier. Men ønsker kun samlet pris på Tøj ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2022 - 01:13 #1
... WHERE kategori = 'Tøj'

??
Avatar billede sanded001 Juniormester
22. april 2022 - 06:48 #2
Hej Arne.

Nej det er prisen jeg er ude efter. Altså prisen på den specifikke sum af kategorien.

Så "Pris" på "Tøj"
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. april 2022 - 08:56 #3
Jeg tror arne_v's pointe er, at hvis du tilføjer en "WHERE kategori = 'Tøj'" i din select, så henter du i din query kun de rækker, hvor kategori er "Tøj", og derfor vil det kun være disse, du opsummerer.

Ligesom i øvrigt michael_stim skrev her:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1039565
Avatar billede sanded001 Juniormester
23. april 2022 - 10:36 #4
Tak folkens :)

Fandt løsning, og det er muligt i allerede har givet mig svaret - men lære forsat en del :)

Løsningen på min udfordring var følgende ->

$sql = "SELECT  SUM(Pris) from Indkobs_oversigt where Kategori = 'Tøj' ";

$result = $con->query($sql);

//display data on web page

while($row = mysqli_fetch_array($result)){

    echo " Total cost: ". $row['SUM(Pris)'];

    echo "<br>";

}