Avatar billede Hussein Abdelrahim Praktikant
06. juni 2022 - 11:19 Der er 1 kommentar

Får en fil med spørgsmålstegn når jeg tænder min Macbook Pro

Hej,

jeg har en macbook pro retina early 2015.
når jeg tænder den, kommer der en fil med et spørgsmålstegn i, og jeg kan intet foretage mig. det skal lige siges at touchpad og tastatur ikke virker, men jeg har prøvet med eksternt tastatur fra windows dog også et eksternt tastatur fra mac. uden held.
dette gjorde jeg for at tvinge styresystemet til at genstarte men der sker intet. nogle der ved hvad jeg kan gøre? og er det overhoved noget der kan reddes?
Avatar billede Anders Seniormester
06. juni 2022 - 12:13 #1
Ikonet betyder at harddisken er død, oplever en fejl eller er blevet omformateret.
Start i genindstallationsmode. Option-Command-R

Brug disk værktøj til at se om disken er død eller kan genformateres.

Er den død kan den erstattes
Kan den geninstalleres kan du klare det hele samme sted.