Avatar billede Hmmm…. Mester
06. juni 2022 - 20:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Timestamp i een celle når der ændres i en anden

Hej eksperter.
Jeg har et spørgsmål til en kode der driller mig lidt. Derfor håber jeg at een af jer vil hjælpe mig med den sidste lille krølle.
I et ark har jeg en kolonne(C) hvor jeg skriver et tal i hver række. Når tallet ændres f.eks. i celle C3 så vil jeg gerne have en timestamp i E3
Det har jeg fundet ud af. (fundet et skriv der gør det) ;-)
Det jeg mangler, er at jeg også skal have en timestamp i F3, hvis der ændres i celle D3
Der er altså 2 kolonner som jeg skriver og ændre i, og 2 kolonne som der skal sættes timestamps i, afhængig at hvilken een at de 2 første kolonner der skrives eller ændres i.

Det skal lige nævnes at denne funktion skal bruges i alle de worksheets der er i hele regnearket.
Så hvor koden lige skal ind, vil jeg meget gerne vide også, hvis ikke den skal kopieres ind på hver enkelt ark.
Min kode ser for nuværende ud som nedenstående:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim xCellColumn As Integer
Dim xTimeColumn As Integer
Dim xRow, xCol As Integer
Dim xDPRg, xRg As Range
xCellColumn = 3
xTimeColumn = 5
xRow = Target.Row
xCol = Target.Column
If Target.Text <> "" Then
    If xCol = xCellColumn Then
      Cells(xRow, xTimeColumn) = Now()
    Else
        On Error Resume Next
        Set xDPRg = Target.Dependents
        For Each xRg In xDPRg
            If xRg.Column = xCellColumn Then
                Cells(xRg.Row, xTimeColumn) = Now()
            End If
        Next
    End If
End Sub

PFT. Steffen
Avatar billede jens48 Ekspert
06. juni 2022 - 23:47 #1
Jeg ville nok bruge en lidt enklere makro i stil med:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:D")) Is Nothing Then
Target.Offset(0, 2) = Now()
End If
End Sub

Den skal sættes ind i hver enkelt ark.
Avatar billede Hmmm…. Mester
07. juni 2022 - 12:43 #2
Tusind tak Jens48
Lige hvad jeg ledte efter.