Avatar billede kim1a Ekspert
29. juni 2022 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA copy

Jeg bøvler altid med at kopiere områder i VBA. I dette tilfælde har jeg to workbooks åbne.
This workbook hvor makroen køres fra
Active workbook hvor jeg skal vælge et område på en specifik fane - jeg kan dog ikke garantere at den åbnes på denne fane, og ville helst udenom det med at aktivere fanen før jeg selecter.
Hvorfor virker dette ikke?
ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range(Range("A1:K1"), Range("A1").End(xlDown)).Copy _
ThisWorkbook.Sheets("KopieresHertil").Range("A1")

Er det noget med størrelsen - jeg ville helst undgå at skulle tælle rækker.
Avatar billede bak Seniormester
30. juni 2022 - 15:23 #1
ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range("A1:K" & ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range("A1").End(xlDown).Row).Copy ThisWorkbook.Sheets("KopieresHertil").Range("A1")
Avatar billede kim1a Ekspert
01. juli 2022 - 10:40 #2
Tak, det hjalp - jeg tror jeg har brug for noget mere undervisning i hvorfor det skal foregå på den måde :-)
Avatar billede bak Seniormester
01. juli 2022 - 13:43 #3
Det går galt nogen gange undervejs.
Alle ranges også dem inde i paranteserne skal være med sheets("DataSet") foran
Hvis du ikke gør det bruges excel det aktive sheet istedet for det sheet du ønsker.

så hvis vi bruger din kode skal den se således ud

ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range(ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range("A1:K1"), ActiveWorkbook.Sheets("DataSet").Range("A1").End(xlDown)).Copy _
ThisWorkbook.Sheets("KopieresHertil").Range("A1")

eller sådan her

With ActiveWorkbook.Sheets("DataSet")
        .Range(.Range("A1:K1"), .Range("A1").End(xlDown)).Copy ThisWorkbook.Sheets("KopieresHertil").Range("A1")
End With
Avatar billede bak Seniormester
01. juli 2022 - 13:44 #4
With ActiveWorkbook.Sheets("DataSet")
        .Range(.Range("A1:K1"), .Range("A1").End(xlDown)).Copy _
                ThisWorkbook.Sheets("KopieresHertil").Range("A1")
  End With