Avatar billede Christian Juniormester
18. august 2022 - 15:16 Der er 1 løsning

Splitte celler

Jeg har en dataforbindelse der returnerer en værdi i én celle.. (A2)

Det kunne være "5 (1)"

Det jeg gerne vil have er "5" i cellen ved siden af (B2)

Ved at =venstre(A2;1) vil give mig det 5-tal

Men hvordan gøres det dynamisk hvis nu den returnerede værdi ikke længere er "5 (1)" men nu er "10 (3)" og 10 er det ønskede resultat

Mvh
Christian
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
18. august 2022 - 15:37 #1
Man kan SØGe efter teg i en celle, og få placeringen. Søger du f.eks. efter mellemrummet, kan du tage de X antal tegn før det : ( -1 for du vil ikke have mellemrummet med)

Prøv at sætte B2 til  =VENSTRE(A2; SØG(" ";A2)-1)