Avatar billede nu_igen Professor
18. september 2022 - 08:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Word til .pdf

Hej. Jeg bruger en gammel 2003 office pakke i windows 7. Nu er jeg ved at lave nogle opskrifter med tegninger og tekst som skal sendes til købere i .pdf format. Hvordan gør jeg det? Det er længe siden jeg har lavet .pdf via printfunktionen. Er jeg nødt til at investere i andre programmer? Jeg skal jo være sikker på at køberne kan bruge mine . Pdf.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen
Avatar billede perwolf Forsker
18. september 2022 - 08:58 #1
Du skal blot "printe" dine Word-dokumenter. I stedet for din standardprinter vælger du blot printeren til PDF. I næste skærmbillede spørges der om din PDF's placering.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2022 - 09:00 #2
Man kan konvertere dem på nettet. Prøv at se om det er løsningen for dig.
https://www.adobe.com/dk/acrobat/online/word-to-pdf.html
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2022 - 11:44 #3
LibreOffice (som er gratis) kan printe til PDF. Programmet kan jo læse Word, så mon ikke det så også kan printe det til PDF?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2022 - 11:49 #4
Hvis man åbner et Word dokument i Libre Office Writer kan man under filer øverst til venstre  vælge at eksportere til pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2022 - 11:56 #5
Ingeborg har du Libre Office kan du følgende:
Åbn dit word dokument tryk på filer øverst til venstre og se på billedet her https://ibb.co/mXnYM1r at du kan eksportere til pdf og gemme på pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2022 - 12:00 #6
Vælger du "send" der står lige nedenunder "eksporter som", kan du muligvis også sende det som pdf direkte (ikke testet her da jeg ikke har en installeret mail klient).
Det kunne måske også være en mulighed?
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. september 2022 - 09:35 #7
Når du trykker på udskriv, kommer der fra nogen printere en oversigt frem på din skærm, hvor du kan vælge printer. Også PDF. Gælder f.eks. for min Brother printer. Så afhængig af printer er dette en mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2022 - 15:19 #8
Når man vælger Eksporter som PDF, skal man først gemme det. Når man så åbner det gemte PDF, kan man udskrive det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2022 - 15:51 #9
Ingeborg har du fået en løsning på dit problem?
Avatar billede perwolf Forsker
23. september 2022 - 16:16 #10
Ingeborg has left the building... 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2022 - 17:03 #11
#10 Yes I think so .😉
Avatar billede nu_igen Professor
23. september 2022 - 17:47 #12
Hej. Jeg har ikke haft mulighed for at afprøve jeres forslag fordi jeg ikke  er ved min pc i øjeblikket. Vender selvfølgelig tilbage.
Avatar billede nu_igen Professor
29. september 2022 - 19:29 #13
Hej - at skrive til Cute Pdf writer i udskriv , men hvor finder jeg så filen? Jeg kan også skrive til BlueBeam Pdf. Det kommer der heller ikke noget ud af.
Avatar billede nu_igen Professor
29. september 2022 - 19:53 #14
Mit Offiice program er 2003 og har under filgemning ingen mulighed for at vælge pdf.
Mærkværdigvis er der på words menulinje en menu med navnet Bluebeam. Når jeg klikker på det står der OPRET PDF, men der sker ikke en dyt------ såvidt jeg kan se.
Forsøger jeg at udskrive til Cute Pdf writer, kommer der en .prn fil frem -
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2022 - 20:20 #15
#14 Nok de færreste der bruger  Office 2003 mere.
Support udløb for over 10 år siden i 2013.
Nyere og også gratis office programmer findes der kan det du ønsker. Der er budt ind med et, og en online løsning er der også.
Avatar billede nu_igen Professor
29. september 2022 - 20:46 #16
Hvad med alle mine dokumenter oprettet i word 2003 når jeg skifter til andet?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2022 - 20:58 #17
Libre Office understøtter fra Word 97 og til 2003 uden problemer https://ibb.co/KLh4S0c
Tråd https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023101
Avatar billede nu_igen Professor
12. oktober 2022 - 08:02 #18
tak for al hjælp👏🏻