Avatar billede lillith Praktikant
20. september 2022 - 20:32 Der er 12 kommentarer

Hvem har ns1.skandiaweb.dk

Hej, vi har problemer med vores domæne der angiveligt skulle ligge på
ns1.skandiaweb.dk og ns2.skandiaweb.dk, men ingen vil kendes ved at have adgang til disse længere og vi har mistet admin adgang. Er der nogen der har ideer til hvem vi kan kontakte så vi kan flytte?
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. september 2022 - 21:09 #1
https://www.dk-hostmaster.dk/ siger:
Registrant
Navn    Group Online A/S
Adresse    Metalbuen 66
Postnr. og by    2750 Ballerup
Land    Danmark
Avatar billede kurtba Ekspert
20. september 2022 - 21:26 #2
Deres hjemmeside er stadig aktiv med mange tlfnr. osv.
https://grouponline.dk/hjemmeside.aspx
Avatar billede lillith Praktikant
20. september 2022 - 21:29 #3
Tak. De siger de ikke kender nogen til den.
Når jeg søger på hostmaster går jeg group online frem når jeg søger på skandiaweb.dk, men ikke noget når jeg søger på Ns2.skandiaweb.dk under navneserver. Vil det med sikkerhed være dem også?
Avatar billede kurtba Ekspert
20. september 2022 - 21:53 #4
Det ved jeg ikke. Jeg kan se, at når man ser på group onlines navneservere, så hedder de noget helt andet. Det er når man slår skandiaweb.dk op, at man kan se dette.
Så vidt jeg kan se, kan man ikke se, hvilket domæne der har ns1.skandiaweb.dk under sig.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok forsøge at kontakte dk.hostmaster og spørge, om de kan hjælpe dig med yderligere oplysninger, da opslaget på navneserveren jo viser, at den er aktiv.
Avatar billede lillith Praktikant
20. september 2022 - 22:16 #5
Ja. Jeg må prøve dem begge igen. Håbede jeg måske var heldig at finde en der sagde den har jeg, for ingen vil kendes ved den ☹️
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. september 2022 - 08:23 #6
Altså -- man kan jo kun have ns1.skandiaweb.dk, hvis man også har skandiaweb.dk, da det er sidstnævnte, der er hoveddomænet. Og indtaster man domænet i browseren, føres man hertil:

https://grouponline.dk/

...hvor der også er masser af kontaktmuligheder. Jeg tænker helt sikkert, det er vejen at gå.
Avatar billede lillith Praktikant
21. september 2022 - 08:40 #7
Tak Ejvindh.

Jeg er enig, men vi talte med dem i går og de siger de ikke kan hjælpe.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. september 2022 - 08:49 #8
Hmm, hvis ikke de mener, at de ejer domænet, så må det jo være dkhostmaster, der har rod i deres registreringer. Prøv evt at kontakte dem?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. september 2022 - 05:36 #9
Det er :
Navn    Group Online A/S
Adresse    Metalbuen 66
Postnr. og by    2750 Ballerup
og de servere du henviser til er nameservere. Det vil sige hvor dit domæne peger hen ved DK hostmaster. Dem skal du ikke bryde hovedet med, det er sådan systemerne virker. Du har registreret et domæne og tildelt det til hosting ved https://grouponline.dk/. Så tag fat i dem, når du på et tidspunkt har fået adgang, kan du give mig et opkald, så kan vi få dig flyttet til noget stabilt ved simply.com.
Med de rigtige adgange vil det tage ca. max. 4 timer.

Alternativt er den hårde vej, gennem wayback maschine og genopbygge siden.

Bedre råd og tids horisont, kan ikke gives uden du sender sidens URL/ din domæne registrering
Avatar billede lillith Praktikant
23. september 2022 - 06:57 #10
Hej a3.

Vi har talt med group online som siger de ikke kender til det. Jeg vil meget gerne have dit nummer og ringe til dig i næste uge. Jeg er pt i Kenya.

Problemet er at Google har lukket adgang da vi ikke har betalt workspace og vi kan ikke identificere os og få åbnet da vi ikke har admin adgangskoden længere og ikke kan finde vores udbyder, og så selvfølgelig at vi ikke aner hvad vi laver.

Vil du sende en pm med dit nr?

Vh
Annette
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. september 2022 - 07:27 #11
Hej Lillith
har sendt PM - alt har en løsning ;-)
Avatar billede lillith Praktikant
23. september 2022 - 08:00 #12
Fantastisk. Vi ringer mandag 😊