Avatar billede b0o Nybegynder
15. marts 2002 - 14:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

opstart a webhosting firma

Jeg har nogle meget intersante spørgsmål som jeg gerne vil snakke privat med nogle om.
jeg vil starte et firma som hoster websites
jeg har en ansat i usa som vedligeholder serverne. sprøgsmålene handler om partner skab over på den anden side, hvordan man gør det.
jeg mangler også oplysninger om hvordan man starter sit firma, moms registeres ovs.

post email eller icq så vender jeg tilbage
Avatar billede sefo Nybegynder
15. marts 2002 - 14:30 #1
Jeg vil bare lige anbefale en godeside som jeg selv har brugt en del.

www.startfirma.dk
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. marts 2002 - 14:38 #2
Også www.startguiden.dk kan måske bruges ...

Specifikke fortrolige spørgsmål kan du sende til min e-post adr. tbst@mail1.stofanet.dk, hvis du vil ...
Avatar billede theartist Nybegynder
15. marts 2002 - 15:07 #3
Du kan kontakte www.2proceed.com og få et tilbud på en partnerløsning. Prisen for 1 unit på 2x45 gb forbindelse er pt. ca. 600 kroner om måneden.

Bemærk at serveren SKAL være en rackserver.

Yderligere info kan rekvireres hos 2proceed.com's kontaktperson: Christoffer - cmu@2proceed.com

Anders!
Avatar billede b0o Nybegynder
15. marts 2002 - 15:38 #4
hvad er 2proceed.com? der er ingen info på deres side om nogetsom helst???
Avatar billede theartist Nybegynder
15. marts 2002 - 15:40 #5
Internet bureau, men du har ret i at der ikke er noget hosting løsninger, det bliver primært tilbudt til kunder, men det er nu muligt at købe decideret serverplads i deres skab. Men du kan som sagt få mere info ved at skrive til Christoffer, han ved mere om det end jeg gør.
Avatar billede b0o Nybegynder
15. marts 2002 - 15:55 #6
fedt skal jeg skrive på dansk eller englesk til ham?
Avatar billede theartist Nybegynder
15. marts 2002 - 15:55 #7
Dansk!
Avatar billede spacey Nybegynder
15. marts 2002 - 19:43 #8
Du kunne også kontakte Modulweb - (hvor jeg selv er ansat, bare for at det ikke er skjult reklame).

Jeg har godt nok ikke noget med hostingen at gøre, eftersom jeg er ansat som webudvikler, men vi vidst nogle af danmarks bedste oppetider, og hoster kunder såsom TheVoice.fm, tvdanmark.dk, tv norge, ENET PULS, Biip.dk Bannerstats og i sin tid også Bigbrother.dk...

Vi har i øjeblikket tilbud på dedikerede servere med alskens sikkerhed, så hvis du er interesseret i noget dansk kvalitetshosting skulle du tage at skrive til en af vores hosting folk på martin@modulweb.dk - og få et tilbud...
Vores servere er foresten alle tilsluttet et fedt webadmin system hvor man kan praktisk taget alt: oprette webhoteller til sine kunder, email adresser, webmail, ændre kundernes adgang til at eksekvere forskellige scripts (php, perl, asp osv) og meget meget mere.

//Jens
Avatar billede professoren Nybegynder
16. marts 2002 - 12:13 #9
er det iværksætter info i DK du søger?  eller USA?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
16. marts 2002 - 12:32 #10
spacey -> øhh bigbrother.dk serveren stod da hos teledanmark internet i århus.. SÅ VIDT JEG HUSKER der var kort før starten af 2. omgang en uddsendelse hvor man så hvordan de lavede det, man så hvordan de teksnisk gjorde det osv. der er jeg 99,9% sikekr på at da vi så server-racket som hostede bigbrother.dk og deres live kameraer der blev sagt at det stod hos teledanmark internet i århus.....
Men om teledanmark internet så måske bruger et 3. parts firma (Modulweb) som deres leverandør, har jeg ingen ide om!

Hvis man på dk-hostmaster.dk laver opslag på et par af de sider du nævner så kan man også se at bigbrother.dk er under tele.dk's dns server....
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=bigbrother.dk&ns=&axfr=on&lang=da
tvdanmark.dk ser heller ikke ud til at være under Modulweb's dns server...
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=tvdanmark.dk&ns=&axfr=on&lang=da
man biip.dk ser ud til at være det...
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=biip.dk&ns=&axfr=on&lang=da
Avatar billede spacey Nybegynder
16. marts 2002 - 15:49 #11
Cyberdude>>> Du løber med en halv vind :-)

Så du hvad jeg skrev: "Og i sin tid også bigbrother", altså ikke at vi hostede hele bigbrother hele tiden, nærmere præcist foregik det således her:

Vi hostede BigBrother siden inhouse frem til lanceringen af brigbrother 1 (hvorefter den blev flyttet til Teledanmark), og under bigbrother 1 hostede vi div. mailing lister og andet på siden.
Imellem bigbrother perioderne hostede vi det hele, ligesom vi under bb2 stod for hele mobilgateway'en (så folk kunne stemme via SMS), ligesom vi under hele forløbet lavede diverse opdateringer osv af serverne.

De fleste af de ting vi hoster for TV-Danmark, TheVoice, TvNorge osv (SBS koncernen) står ikke inhouse hos os, men hos et lejet skab hos TeleDK, men på vores servere, som vi også driver vedligeholdelse osv af.
(Kig nede i bunden af Tvdanmark.dk - der står også (hosted af modulweb).

Vi hoster foresten også telias store GoWestlife kampagne (www.gowestlife.dk) ligesom mange andre krævende sites...
Avatar billede professoren Nybegynder
18. marts 2002 - 17:57 #12
der er rigeligt med webhosting firmaer i Dk.  Du skal have nogle som de andre ikke har!  Og hvad er det??
Avatar billede b0o Nybegynder
25. marts 2002 - 01:08 #13
sdfg